אביתר בנאי התארח בתוכנית "באה לשבת" של רבקה מיכאלי ב-103FM, לרגל הוצאת אלבומו החדש "לשונות של אש". לצד שירי האלבום ביצע בנאי בחי באולפן את השירים "יפה כלבנה", שיר הנושא של אלבומו הקודם, ואת "עד מחר", הלהיט הגדול מהאלבום "לילה כיום יאיר".

אביתר בנאי. צילום: שחר רצנברג
אביתר בנאי. צילום: שחר רצנברג

על האלבום החדש "לשונות של אש" אמר: "יש פה הרבה אמונה ותקווה וניסיון לשים לב לפלא של החיים, שהם מלאים בפלא. אני שר 'מגרעין באדמה צומח פרדס'. אני לומד עם הרב אורי זוהר, שמחזיק בכיס גרעין של תפוז". מיכאלי הזכירה שדודו, יוסי בנאי, הופיע במופע האחרון שלו עם תפוז ביד.

"אני חושב שיש תוהו פנימי שאני חש בתוכי ובמציאות שלנו", הוסיף בנאי. "יש תוהו. התקבצנו מכל קצוות העולם אל הארץ הזאת וגם העולם כולו גועש ורועש והנפשות של כולנו גועשות. ומצד אחר אני מרגיש בתוכי היום יותר תקווה והרגשה שאנחנו הולכים ומשתפרים ומתקרבים למקום יותר של בריאות ושל שלום ושל קרבה ועומק. אלה שני צדדים של המציאות שלנו, אני מרגיש. מצד אחד דברים באמת נהיים יותר מורכבים. מצד שני אני מרגיש שהתקווה הולכת ומפעמת יותר".

את האלבום הקדיש בנאי לעילוי נשמת אחיו הבכור, היוצר והזמר מאיר בנאי ז"ל, שנפטר לאחרונה. כזכור, השיר הראשון שהוציא מאיר בנאי לאור בשנת 1982 היה "אביתר", שנכתב על אחיו הקטן. "בזכותו אני אוהב מוזיקה", כתב אביתר על מאיר על עטיפת האלבום. "אני הייתי ילד בן 7-8 כשהוא ניגן את שיריו הראשונים בחדר שלו", הוא נזכר, "אני הייתי מקשיב לו. הוא היה הדמות שלאורה הלכתי. הוא השמיע לי מוזיקה. כילד הייתי בא אליו לדירה שלו בתל אביב והיינו מטיילים יחד ברחובות והולכים יחד לחנויות תקליטים. הוא השפיע עלי מאוד. הוא לא הספיק לשמוע את האלבום החדש".

מיכאלי תיארה את האבל על מאיר בנאי ככזה שאיחד את כולם בתחושת החמצה, ושאלה האם מאיר תאר לעצמו שכך יתאבלו עליו. "לא", השיב אביתר, "אני לא חושב שהוא ידע את זה, את גודל האהבה. גם אותי זה הפתיע".

על רות אשתו סיפר בנאי שהוא נשוי לה 13 שנה. מיכאלי הזכירה שרות הוא השם שנבחר אחרי שהאישה התגיירה. "יש לנו חמישה ילדים, ארבעה בנים ובת אחת, שהשנה נחגוג לה בת מצווה", סיפר בנאי. על עצמו הצעיר אמר: "אני קצת אבא שלו אבל הוא גם קצת אבא שלי".

בשנים האחרונות התחבר אביתר בנאי לאביב גפן בהופעות משותפות ושירים משותפים. גפן גם מתארח באלבום החדש בקולו, בשיר "אתה". "מה שנפלא זה כשם שאנחנו שונים כך אנחנו דומים, ואולי אפילו הדומה עולה על השונה", ציין אביתר. "יש בינינו קשר שהוא למעלה מן המילים. בחיינו הבחירות שלנו הן אחרות. אבל יש איזו נקודה פנימית שאני מרגיש שממנה נובעת המוזיקה, שזה מקום עלום, סודי וחתום וסתום, ובלתי נגיש אל ההגדרות. שם אנחנו נפגשים מפגש מאוד כן. אני מרגיש שזה דומה קצת לאחותי אורנה (בנאי) שנכון שהבחירות שלנו מאוד שונות, ואפשר לטעון שאנחנו מאוד שונים זה מזה, אבל נקודת הקרבה והאהבה היא למעלה מכל הגדרה. וככה אני מרגיש עם אביב, שיש נקודה שותקת, שהיא בלי דיבור, של אהבה בינינו".

על שירם המשותף "שמיים מעלי" סיפר בנאי: "שלחתי לו טקסט, הוא שלח לי מנגינה עם תיקונים לטקסט, ואני שלחתי לו תיקונים למנגינה. ואז נפגשנו וניגנו ביחד עד שהגענו לנקודה".