אמן בינלאומי: נפתח עם חדשות מקומיות ומרגשות במיוחד, אך הפעם כאלה עם ניחוח של חו"ל. הפרויקט המצליח של המוזיקאי דודו טסה, העונה לשם "דודו טסה והכוויתים" הוזמן להיות המופע הפותח בסיבוב ההופעות האמריקאי של להקת רדיוהד, שצפויה להגיע גם לישראל בקיץ הקרוב. הסיבוב המדובר ייפתח במיאמי ב-30 במרץ. 



בשנת 2011 יצא האלבום "דודו טסה והכוויתים" והגיע למעמד אלבום זהב. האלבום התחיל דרך מסעו של טסה לשורשים המוזיקליים של משפחתו שהגיעו עד סבו ואחיו שהיו מלחינים גדולים בבגדד. הפרויקט הופיע עם המוזיקה המיוחדת שלו ברחבי העולם, מצרפת, דרך בניין האו"ם בניו יורק ועד פסטיבל מוזיקה ענק בהונגריה.



טסה סיפר לאחר הפרסום כי ב-2010, עוד בטרם יצא הפרויקט, הוא נתן לגיטריסט רדיוהד עותק ממנו. הזמר הישראלי הופתע לגלות כי שיר מהפרויקט אף זכה לעלות לאתר הלהקה, וכעת ההפתעה גדולה הרבה יותר. "אנחנו מאוד נרגשים ושמחים להצטרף גם להופעה בפארק הירקון", סיכם טסה. אנחנו, מסירים את הכובע, ואומרים: כל הכבוד!



תום יורק. הלהקה שלו התאהבה בדודו טסה. צילום: רויטרס



"Someone Please Call 911"


באווירה הרבה פחות חגיגית – קבלו סיפור מכעיס במיוחד. זוכרים את המוזיקאי וויקליף ז'אן שהחל את הקריירה שלו כחבר בלהקת הפוג'יז עם לורין היל, ומוכר לנו בעיקר בזכות הלהיטים "Gone till November" ו-"911"?



אז מסתבר שהמוזיקאי, יליד האיטי, הוא סתם עוד אדם שחור עבור שוטרי משטרת לוס אנג'לס, שהניחו כי הוא עבריין, וכפתו אותו באזיקים באמצע הרחוב. בתקרית שאירעה אתמול (שלישי) בבוקר, אדם שחור עם בנדנה שדד תחנת דלק, והשוטרים שסרקו את האזור עצרו את ז'אן לאחר שעבר שם במקרה, ותאם לסטריאוטיפ שלהם.  הם לא שאלו אותו מי הוא, או ביקשו שיזדהה, אלא מיד אזקו אותו, והתייחסו אליו כאל פושע.



ז'אן העלה מספר פוסטים ברשתות החברתיות לאחר התקרית, בהם שיתף את עוקביו באירועים, ולסיום הוסיף כי הוא המום מהאופן שבו פעלה המשטרה. דובר משטרת לוס אנג'לס הגיב לתקרית ואמר כי השוטרים חיפשו אדם שחור בקפוצ'ון ובנדנה, מה שתאם את התיאור של הזמר והוביל לבלבול.