מי שראה לאחרונה את אלי זולטא (48), סולנה האגדי של להקת הרוק-מטאל "האלמנה השחורה" (שהשתתף גם בריאליטי "לה לה לנד-2") - הולך כמה סנטימטרים מעל הקרקע, צריך לדעת שזה לא בכדי. תוך פחות משנתיים התחתן עם עילית, נולד לו ילד, אדריאן, התנתק מ"האלמנה השחורה", הפך סוליסט ומוציא אלבום. אם תרצו, הוא גם הפסיק לעשן. "כל הדברים מגיעים ביחד. זה לא מובן מאליו", הוא אומר.



"האלמנה שחורה", להקת רוק מחאתית נוסדה בשלהי ה-80, כשהאיש הדומיננטי שחלש עליה במשך 3 עשורים, היה לא אחר מזולטא. עם טונות של כריזמה מוזיקלית ואישית, העמיד על הרגלים להקה שדווקא זכתה להערכת המבקרים, אך לא ליותר מכמה מאות גרופיז שרופים; שחררה כמה שירי מחאה שנויים במחלוקת, והכתה הדים בלבוש והאיפור האקסצנטרי, שהפך לסמל המסחרי שלהם.



"הייתי בן 14, נער שצייר והתעניין בציור", מצייר זולטא את הרגע שבו התחתן קתולית עם המוזיקה ומוסיף: "מצאתי את עצמי ברחוב עם חבורת נגני רחוב שניגנו באך. בשבילי זה הספיק כדי להפנים שמרגע זה ואילך אני ומוזיקה הולכים ביחד לעולם".



ויש גם את הקטע שלו כהלום קרב: "לפני שאני הולך לישון, אני רואה את הראש כרות לידי. אני עושה מוזיקה, כי זה הדבר היחיד שמציל אותי ממראות המלחמה. אני יודע שאין לי ברירה, אלא לשרוד".



מדוע נטשת את "האלמנה השחורה"?
"ב'האלמנה השחורה' הרגשתי כמו בגטו. אי אפשר היה להכניס יותר דברים חדשים. כל אחד משך לכיוון שלו, ולא היה הרבה מקום ליצירתיות פרופר. 'האלמנה השחורה' היא להקת מחאה, והחומרים החדשים שלי לגמרי רומנטיים, מחבקים ומלטפים. כיוון שאני צייר, יותר ממוזיקאי, אז בעיני בני אדם הם כמו נברשות שכל אחד מהן היא בצבע אחר. מכאן נובע גם שם אלבום הסולו החדש שלי, 'בכל מיני צבעים'".



האלבום החדש כולל 13 קטעים. באחד מהם הוא כותב: "נוחי לך פרח/ בין עשבי השוטים/ לא אפגע בך יותר לעולם/ ואם ארצה להניח/ כנפי אצל חיקך/ התסכימי היפה בפרחים?”.



"השירים החדשים שלי הם אסופת שירים שיצאו מהמגירה", הוא משחרר ומוסיף: "הלב שלי הוא קופסה המכילה את הרגשות והשירים שהיו במגירה, והשתחררו החוצה. השירים שלי מתכתבים עם לא פחות מביאליק, עגנון ושלונסקי, כמו הקטע הנ"ל, הלקוח משיר שכתבתי, 'נוחי לך פרח'".



בחמישי הקרוב, שלושה ימים אחרי ליל סדר, ישיק זולטא את האלבום החדש, בהופעה מיוחדת שבה ייחשף לעולם, לראשונה בקריירה, זולטא האחר. אם תרצו, זולטא המחודש. הן בחומרים והן במראהו החיצוני, שבו יחליף את מראה הרוקר הזרוק, בזמר הדור בחליפה ש"תכבד את המעמד", כפי שהוא מצהיר ומתחייב בפני האומה.



איך אתה רואה היום את תופעת הריאליטי, על רקע השתתפותך ב"לה לה לנד-2"?
"הדבר גרם לי נזק עצום. חד-משמעית. חברים עזבו אותי בגלל שטענו שאני מתנשא מעליהם. סוג של קנאה. מבחינה כלכלית זה עושה אותך על הפנים, כי אתה מנסה ליישר קו עם הדמות הנוצצת, וכל זה עולה כסף. ואין לך כסף. אז אתה נקרע. אם אין לך משפחה תומכת - כמו שהייתה לי - סופך - או להשתגע, או להגיע לאברבאנל. מה שהתוכניות האלה עושות, הן להרים אנשים למעלה למעלה, ואחר כך להפיל אותם עד ההתרסקות".



אתה כועס?
"אני כועס, כי אף אחד לא רוצה לעשות באמת שינוי. אנשים פה מעדיפים לאכול אחד ת'שני. אני כועס על מנהיגים ומעצבי תרבות, המעדיפים לעשות כסף ולא לחזק את השיח התרבותי. המשיח האמיתי לדעתי הוא דונלד טראמפ. הוא יביא את השינוי הגדול: או מלחמת עולם שלישית, או ימות המשיח".



אלי זולטא – השקת האלבום "בכל מיני צבעים". 13.4. חמישי. 21:00. בית היוצר, נמל תל אביב.


על הבמה: אסף שלומיאן – פרקשיין, רן מיטרני - גיטרה בס, גל שניידר – אקוסטית. סתיו סולומון – אקוסטית. בר כדורי - שירה וקולות.