למרות שעברו כבר ארבע שנים מאז הפרשה אליה נקשר שמו, אייל גולן עדיין מעורר אנטיגוניזם בקרב לא מעט מאזרחי ישראל. קבוצה כזאת, תושבי חיפה, חתמה על עצומה כנגד הופעתו בחיפה ביום העצמאות משום מעורבותו בפרשיות המין. נעמה, פעילה חברתית מיוזמות העצומה התראיינה היום (חמישי) אצל גבי גזית ב-103FM וניסתה להסביר מה יש לה כנגד אדם חף מפשע.



לא נעים להגיד אתם מפגינים נגד מישהו שמעולם לא הורשע בדבר


"נכון, אבל העניין החברתי המוסרי החינוכי הוא עניין בפני עצמו".



לכם יש סמכות מוסרית לקבוע מי יופיע ולא יופיע לשיר ביום העצמאות?


"לא. החברה שלנו אומרת שמי שתחת התעשייה שלו הורשעו אנשים בשידול לזנות לא צריך לקבל את כספי המסים שלי לסכומי עתק. הוא בטח גם יהיה בראש המצעד שלך. הוא אמור לקבל מעיריית חיפה 340 אלף ש"ח על שתי הופעותיו בעיר ואתן אומרות בצדק שהכסף הזה היה יכול ללכת למטרות הרבה יותר חשובות.





"העירייה מנפנפת הרבה דברים הרבה יותר חשובים שקשורים בתשתיות ואני לא מדברת על יוזמות של מערכת חינוך. אני מדברת על כך שאני צועדת כל בוקר על הכביש ולא על המדרכה כי אין איפה להחנות. בורות במדרכה ושבילים ללא מעקה. על זקנים שכלואים באזור שלהם כי העירייה לא מטפלת במינימום של שיקום השכונה.



"אני פעם שאלתי ראש עיר אחד ואמרתי לו 'שמע זה עולה מיליונים למה לא להשקיע בדברים טובים'. הוא ענה לי שזו דמגוגיה. אני צרכנית תרבות ולא נגד תרבות אבל כשמנגד חיי היומיום שלי כל כך פגומים אז זה דמגוגיה להגיד דבר כזה. אנחנו לפני שנת בחירות ויש כאן גם עניין אחר ולא רק יונה יהב הוא הבעיה. למה ראש הרשות לא אומר לראשי הערים 'בואו נתאחד' ונאמר שאם מקפיצים מחירים ביום העצמאות, אז אנחנו לא נזמין אתכם כל השנה ונראה מי לא מתיישר".



הזמנו את יונה יהב לדבר, אך הוא סירב
"הוא גם לא יצא מהבית שלו . הם ממש חוששים. הוא כנראה מחכה להגיב על הבמה". 



"התעשייה של אייל גולן ייצרה את זה. התיק שלו נסגר, אבל מה עם העניין המוסרי? אייל גולן לא עשה שום תהליך של חרטה. אם אתה הזמר הלאומי כמו שאתה אומר והזמר הכי אהוב קח את הכוח שלך. ותשתמש בו. אם תחת התעשייה שלך נעשה שימוש כל כך אכזרי, קח את הכוח שלך ותעשה איתו משהו חיובי. אל תאיים על מרכזי סיוע שתתבע אותם. אל תדבר על נערות שהעידו עדות שקר. קח את המעשה הטוב והחינוכי".



מעיריית חיפה נמסר: "אירועי יום העצמאות כוללים שש במות ועשרות אמנים , נותנים מגוון תרבותי רחב, הזדמנות לחוויות בסוגים שונים של מוזיקה ישראלית בכל שנה משתתפים יותר ממאה אלף תושבים מהמטרופולין ובחירת האמנים נעשית בהתאם לאהדת הקהל". 



מליאם הפקות, חברת ההפקות של אייל גולן נמסר: "אנחנו מבקשים להזכיר לכמה יפי נפש שלפני ארבע שנים אייל גולן יצא חף מפשע והפרקליטות סגרה את התיק והמתלוננות הוכרו שמעידות שקר. ומי שמעורר את התיק מחדש עושה עוול לאדם חף מפשע. 



מה שאני אומר לך זה שאייל גולן יופיע על אפיך וחמתך וייקח ממשלם המיסים 340 אלף שקל.


"ציבורית המחדל כבר קרה ואני מקווה שחיפה תפיק את הלקחים. המציאות ב-2017 היא מציאות אחרת בה אנחנו לא מוחקים עבירות מיניות. אייל גולן הוא לא משנות ה-50".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן