אירוויזיון 2017 שנערך השנה בקייב, אוקראינה, הסתיים הלילה (שבת) בניצחון של פורטוגל. הזמר שפתח את תחרות השירים השנתית של אירופה, היה לא אחר מאשר הזמר הישראלי אימרי זיו, שהוביל אתמול את ישראל לשלב הסופי בתחרות לאחר שעלה מחצי הגמר השני של התחרות יחד עם תשע מדינות נוספות, כששר את שירו "I Feel Alive". הוא זכה במקום ה-23 בתחרות. בנוסף לישראל, עלו בולגריה, בלרוס, קרואטיה, הונגריה, דנמרק, רומניה נורווגיה הולנד ואוסטריה. 

במהלך הביצוע של נציגת אוסטרליה, אדם התפרץ לבמה נעמד מולה והוריד את מכנסיו. מאבטח זינק על הבמה והוריד אותו בתוך זמן קצר. 
מחצי הגמר הראשון, שהתקיים ביום חמישי, עלו שוודיה, אוסטרליה, בלגיה, אזרבייג'ן, פורטוגל, יוון, פולין, מולדובה, קפריסין וארמניה. ברגע מרגש נוסף שאירע במהלך התחרות, נציג מהמשלחת המקדונית הציע נישואין לחברה נוספת במשלחת, שכמובן הסכימה בהתרגשות, אך כאמור הערב לא היה מושלם כשיחד עם השמחה שבאירוסין, הם לא יזכו לחגוג אותם בהופעה בגמר.

עם סיום תחרות האירוויזיון הסתיימו שידורי הערוץ הראשון לאחר 49 שנה. לציון סיום השידורים, שודרו קליפ פרידה שביצעה מארינה מקסימיליאן ואחריו שודרה שירת התקווה במהדורת מבט האחרונה. תאגיד השידור הציבורי החדש צפוי להתחיל את שידוריו ביום שני הקרוב.

בתחרות בשנה שעברה, שהתקיימה בשטוקהולם, בירת שבדיה, הנציג הישראלי חובי סטאר, הופיע עם שירו "Made of Stars", שזכה בחצי הגמר לתשואות רמות מהקהל באולם, אך הוא הסתפק במקום ה-14 בלבד כשנציגת אוקראינה, הזמרת ג'מאלה ניצחה עם השיר "1944" כשזכתה ב-534 נקודות. למקום השני הגיעה אוסטרליה עם 511 נקודות ולמקום השלישי הגיעה רוסיה עם 491 נקודות.

לישראל, שבשנים האחרונות לא זכתה להגיע לדירוגים הגבוהים ביותר בתחרות, קיימת מסורת אירוויזיונים מפוארת למדי. הישראלי הראשון לזכות היה יזהר כהן, שעשה היסטוריה ב-1978 עם השיר "אבניבי" שכתבו אהוד מנור ונורית הירש. שנה לאחר מכן, הייתה זו גלי עטרי שזכתה עם "הללויה" באירוויזיון שנערך בבנייני האומה בירושלים. האחרונה שזכתה לכבוד הייתה כמובן הזמרת דנה אינטרנשיונל כשהדהימה את אירופה עם השיר "דיווה", בתחרות שנערכה באנגליה ב-1998.