בשנים האחרונות מצעדי הגאווה ומסיבות הגייז חצו את גבולות הקהילה הלהט"בית וחדרו עמוק אל לב הקונצנזוס הקולקטיבי בדמות קרנבל א-לה ישראלי, ובו חגיגה לאור יום, תחפושות צבעוניות והמנון שנתי, המבוצע בידי אליטת הזמרים הים־תיכוניים, המכניסים אותו היישר אל לב המיינסטרים והופכים אותו ללהיט שטח ורדיו, דוגמת: "תל אביב" ו"מלכת השושנים".



אחרי שעומר אדם, עדן בן זקן, ליאור נרקיס, שרית חדד ומרגול תרמו קולם להילולה הלהט"בית, הגיע תורו של שימי תבורי (64), שבמשך שנים שמר על יחסים קרירים עם הקהילה, להקליט את ההמנון התורן – "מסיבה של תחפושות", שכתב והלחין אופיר חדד. "יהודית אשתי הציעה לי את השיר אחרי שאיש היח"צ שלנו, רותם ללוש, קיבל כמה הצעות כאלו. היא התלהבה מהרעיון, וברגע שביקשה ממני לעשות את זה, התשובה הייתה מיד חיובית", מספר תבורי.



השיר המפתיע הוא פרי שיתוף פעולה שלו עם ליין המסיבות הגאה ?WTF, בראשו עומדת מעצבת האופנה קיי לונג (אבי קיפרמן) ועתיד להוביל את אירועי הגאווה של הליין לשנת 2017 ואת מצעד הגאווה שייערך ב־9 ביוני. השיר יבוצע על הבמה המרכזית, מול קהל הצפוי להגיע לכ־100 אלף חוגגים.



"זה היה חדש לי לפגוש פתאום באולפן אדם שהוא גם אישה, גם גבר וגם בגובה שני מטרים", מתאר תבורי את המפגש הראשוני שלו עם לונג. "אבל היה מאוד מעניין לעבוד על השיר, עם צוות המוכשרים שיצרו שיר קליט ומקפיץ, שמתאים בדיוק לעונת הקיץ, ומילותיו מעבירות מסר מאוד ברור: כל אחד שיחיה את החיים שלו איך שבא לו. זה הכל".



שימי תבורי עם קיי לונג. צילום: רותם ללוש



הוא משוכנע שמדובר בלהיט מועדונים קיצי: "כשיצאתי מהאולפן, המשכתי לשיר ולזמזם באוטו את הפזמון הקליט: Boys, boys, boys, שפשוט גורם לך לרצות לרקוד".



איך הגבת כשפנו אליך להקליט שיר לקהילה הגאה?
"שמחתי מאוד. יש לי קהל מאוד מגוון. ביניהם גם קהל גאה. הופעתי במשך שנים בכל העולם, וגם קהל גאה מגיע להופעות שלי ומלווה אותי לאורך הדרך. אבל מעולם לא הופעתי במופע שכולו מיועד לקהל גאה. זאת התנסות חדשה ומאד מרגשת עבורי".



איך בחרת את השיר המתאים?
"יהודית היא שבחרה. הייתה לנו התלבטות בין השיר הזה לשיר אחר – גם מעולה - אך יהודית אהבה דווקא את זה".



מתי אתה מוציא אלבום חדש?
"כרגע אני משלב בין הופעות בארץ ובחו"ל ושומר מקום ליהודית, שאני מעדיף לבלות את מרבית זמני אתה. אז אני לוקח דברים באיזי. אני עובד ואוסף חומרים בקצב שמתאים לחיים שלי עם אשתי ובטיפול בבתנו קארין, הנאבקת באנורקסיה".