"נמאס לי שמשמיעים אותה מוזיקה כל יום וכל היום בתחנות הרדיו הגדולות. אני רוצה לשמוע מוזיקה חדשה, מרעננת ואיכותית ולא יודע איפה". כך אומר שוקי אברהם (50), ששידר בעבר ברדיו 106 של קול ישראל וכיום הוא מנהלה של תחנת הרדיו האינטרנטית החברתית הראשונה בישראל, רדיו סול. אברהם, המגדיר עצמו "פנתר שחור" של המוזיקאים המקופחים, טוען כי "יש אלפי אמנים ויוצרים בארץ, צעירים ומבוגרים, שעושים מוזיקה נפלאה, אבל היא לא מגיעה לאוזניכם.



"מעגל הקסמים" הוא הסיבה, לדבריו. כלומר, "אמנים פחות מוכרים לא מושמעים ברדיו, ונותרים לא מוכרים בגלל שמסרבים להשמיע אותם". המפסידים לדבריו הם הקהל, אוהבי המוזיקה על כל גוניהם וכמובן הזמרים שלא מצליחים לפרוץ אל הקהל.



חוץ מלמחות, מה אפשר לעשות כדי לשנות את המציאות שאתה מתאר?


"אנחנו באים לשנות את המציאות. אנחנו, המוזיקאים והקהל נממן קמפיין ארצי לרענון הפלייליסט של תחנות הרדיו. אנחנו נסלול את הדרך לכל האמנים המעולים - חדשים לא מוכרים וותיקים שנשכחו - אל הלבבות".



במסגרת הקמפיין מוצע מגוון של מתנות אטרקטיביות במחירים מיוחדים, שנתנו האמנים שתומכים בפרויקט – מבחר אלבומים אישיים ב־75־50 שקל, חלקם עם הקדשה אישית של האמן, או אלבום וכרטיס להופעה ב־175 שקל. על העצומה חתומים 130 זמרים ואליה ניתן להצטרף לקמפיין באתר רדיו סול.



שוקי אברהם, צילום: רדיו סול
שוקי אברהם, צילום: רדיו סול



"לא מעריכים אותי בארץ"



היוצר והזמר אבשלום כהן, החתום על שירים כ"עגלה עם סוסה", "השוק השחור" ו"לונה פארק", נפטר בארה"ב בגיל 89 לאחר מאבק במחלה ובצוואתו ביקש שיזכרו את שיריו. "אני רוצה למות כבר, אבל לא נותנים לי", כך סיים היוצר והזמר אבשלום כהן את שיחתנו האחרונה כשסיפר לי על מכאוביו הרבים לאחר מאבק במחלה חשוכת מרפא.



"כואב לי שלא מעריכים אותי מספיק בישראל", סיפר לא פעם בשיחותינו התכופות, "יצרתי שירים שעד היום מגדלים דורות בישראל, אבל עדיין מתייחסים אלי בארץ כ'בוגד'. אני מקווה שביום מותי מישהו ידאג להזכיר את שמי ואת יצירותי, ולא יניחו לי להישאר חסר הערכה וכבוד בארצי האמיתית כפי שחשתי כל 62 שנותי בארה"ב. הישראליות טבולה בדמי לנצח".



בין הלהיטים שכתב: "עגלה עם סוסה", "הסבתא בנגב" ו"לונה פארק". בארה"ב שימש בעיקר מורה לשירה וזמר עברי בבתי ספר יהודיים, ובשנים האחרונות התגורר בלאס וגאס והתמודד עם מחלת הסרטן שממנה נפטר שלשום בבית החולים. 



בניגוד לנכתב קודם, לזמרת סי היימן אין קשר לקמפיין.