רגע לפני כניסתו לזירת "אקס פקטור" כשופט החדש בפאנל, השיק לאחרונה סאבלימינל את אלבומו השביעי, "צבע לחיים": אלבום שופע אופטימיות נטול אג'נדה חברתית־פוליטית, אך נוגע בשלל סגנונות מוזיקליים: היפ הופ, Fאנק, רגאיי, רוק, מוזיקה בלקנית ועוד; וגדוש בשיתופי פעולה עם אמנים, בהם איל מזיג, גלעד ויטל, עדן גבאי, חזי שקד, האולטראס, מומי לוי, Dj Braindead, אבי בנדי, אסף אבידר ועוד ועוד.

"כן, אני מודה, 'צבע לחיים' משקף את המקום שבו אני נמצא כרגע בחיים", אומר סאבלימינל, "איש משפחה חם, אוהב, מפויס ומודאג. הקהל שיאזין לאלבום ימצא בו טקסטים חזקים ומחזקים, מסר של תקווה ורצון לחיבור ואיחוד, שכל כך חסרים לנו בתקופה הזאת. חיבור בין העתיק למודרני, בין חילוני לחסידי, בין מזרח למערב ובין סגנונות ותרבויות שונות. הכל באלבום אחד".
איך בעצם נוצר האלבום? 

"לפני שנה וחצי יצאתי בסיבוב הופעות חדש, שנקרא 'הקונצרט', שבו ביצעתי להיטים שלי מכל הזמנים בליווי להקה של נגנים וזמרים. חזי שקד עבד עם הזמרים בקונצרט על ההרמוניות הקוליות, ותוך כדי החזרות גיליתי כמה הוא שר יפה. התברר לי שהוא זמר מוכשר בטירוף, שבחר להתמקד בעבודה מאחורי הקלעים. למדתי להכיר אותו יותר גם כיוצר, וביחד הלחנו ועיבדנו את השיר 'יום גדול'. זאת שמחה גדולה לשנינו שהשיר הפך ללהיט".
לא היו קשיים במהלך העשייה?
"לא נתקלתי בקשיים מיוחדים במהלך העבודה על האלבום, למעט נגיעת 'אצבע אלוהים' בשיר 'שרוטים'. במקור היה אמור להתארח בשיר זמר ידוע, שלא אציין את שמו. מסיבות כאלה ואחרות, שיתוף הפעולה לא יצא לפועל. חיפשתי מי יכול לתת לשיר טוויסט נוסף, ובדקתי הרבה מאוד זמרים. מי ששיחק אותה היה דווקא עדן גבאי הצעיר והמוכשר, שנתן לשיר גוון מיוחד משלו".
האמת היא שאי אפשר לזהות באלבום את סאבלימינל, הראפר הזועם, הבועט והלוחמני.
"'צבע לחיים' הוא האלבום הכי אופטימי שלי, בגלל המקום בחיים שבו אני נמצא. קודם כל, והכי חשוב, אני אבא. שנית, בניגוד לתחילת הקריירה, אני כבר לא מרגיש שאני צריך להילחם או להוכיח לאף אחד שום דבר. אני הרבה יותר שלֵו ונינוח, ופשוט עושה מה שבא לי. ברוב שירי האלבום ניתן לזהות מסרים חיוביים: קריאה לאחדות ולראות את חצי הכוס המלאה. השיר היחיד שבו אין בו מסר הוא 'פלורנטין', שכל מטרתו היא להעביר אווירה כיפית של היפ הופ, שמזכירה לי למה אני אוהב את זה כל כך. אף פעם לא ראיתי את עצמי צקצקן או מקונן. בעבר ראיתי בעצמי לוחם שנדרש להילחם ולהוכיח כל הזמן. האלבום הזה מגיע בדיוק מהכיוון השני".
אתה והצל הייתם בין חלוצי ז'אנר ההיפ הופ. היום כמעט בכל מקום שבו תזרוק אבן תמצא היפ הופ. אינפלציה או תהליך מבורך?
"כשפרצנו עם היפ הופ בעברית, זה באמת היה חדשני. כולם אמרו שזה נשמע כמו חו"ל, בלי שורשים בתרבות הישראלית. אחרי 20 שנה של עבודה קשה שלנו, כמו גם של אחרים בסצינה, סוף־סוף זה מרגיש שההיפ הופ הישראלי הכה שורשים עמוקים בתרבות המקומית. המון אנשים גדלו על מוזיקת היפ הופ, והיום הקרקע בשלה לקבל את מה שמזמן רצינו לתת".
אי אפשר לא לשאול על הפרידה שלך מהצל על רקע מה שתואר כחילוקי דעות פוליטיים. מה קרה שם בעצם?
"תמיד הייתי ותמיד אשאר ציוני נלהב. זה לא ישתנה לעולם. רק הדרכים שלי לבטא את זה משתנות מעת לעת. חוץ מזה, אני לא מעוניין לדבר על הצל. לא מעניין אותי לדבר על פוליטיקה, ואם את רוצה באמת לדעת, אני לא מתכוון להיכנס לפוליטיקה".
על כניסתו כשופט ל"אקס פקטור" הוא מסרב להסגיר אינפורמציה. מה שהוא מוכן לגלות, זה שהוא עומד לסיים אלבום ראשון באנגלית. "אני עובד על זה כבר כמה שנים מתחת לרדאר. והנה, זה נחשף כאן", הוא מספר.