כבר יותר מ-40 שנה שהמילה כוורת מייצגת לא רק את ה"בית" של הדבורים, אלא גם את ה"בית" המוזיקלי של דורות על גבי דורות של אוהבי מוזיקה ישראלית, שנפלו בקסם של להקת הרוק שהצליחה לחולל מהפכה של ממש, בעזרת מוזיקה טובה, והמון המון הומור.



תחילת הדרך של להקת כוורת המופלאה התרחשה בסוף שנות ה-60, כאשר דני סנדרסון, גידי גוב, אפרים שמיר, אלון אולארצ'יק ומאיר פניגשטיין נפגשו בלהקת הנח"ל. החברים נהגו לנגן יחד גם בצבא, וגם בשעות הפנאי, ובין שיר לשיר הוסיפו מערכון קצר. בכל מערכון הופיעה דמותו של פוגי – אותו גילם מאיר פניגשטיין, ולימים, על שמו נקרא כמובן אלבום הבכורה של כוורת – "סיפורי פוגי". אמרגנם הראשון של הלהקה דחף את החברים להוסיף גם את יצחק קלפטר מהצ'רצ'ילים להרכב, מאחר והיה מוכר בסצנת הרוק של אותם הימים, וגם את יוני רכטר – שעזב את הלימודים באקדמיה למוזיקה, כדי להצטרף לכוורת.







רק פשנל זיהה את הפוטנציאל



שבעת המופלאים החלו בעבודה משותפת יחד, ובמרץ 1973 נכנסו לאולפן והקליטו שני שירים – "שירות עצמי" ו-"לא ידענו מה לעשות". אם חשבתם שעם שם כמו כוורת הכל אמור להיות דבש, טעיתם. המפיקים וחברות התקליטים לא התלהבו, ולפסטיבל הזמר והפזמון של שנת תשל"ג, הגיעו גידי גוב ואפרים שמיר ללא יתר חברי הלהקה. דווקא אז – ומתוך הפרסום סביב הפסטיבל, נוצר עניין אצל המפיק אברהם דשא (פשנל), שזיהה את הפוטנציאל האדיר, והסכים להחתים את השביעייה על חוזה הקלטות, אבל בתנאי אחד – להקת כוורת תבצע במופע לא רק שירים, אלא גם מערכונים.



ב-15 ביוני 1973 (ביום הולדתו של אלון אולארצ'יק, וחודשים ספורים לפני תחילתה של מלחמת יום הכיפורים), עלה לראשונה המופע "סיפורי פוגי". גם כאן ההתחלה הייתה מעט יותר קשה וההופעות הראשונות לא הצליחו במיוחד, אבל אחרי חודש הקהל החל לזרום, הביקוש לכרטיסים היה עצום, והשאר… היסטוריה.



לכבוד הופעתה הראשונה של כוורת שהתקיימה ממש היום לפני 44 שנה – קבלו סט מיוחד עם השירים הגדולים של כוורת ביחד, וגם של חברי הלהקה המופלאים – בנפרד.



האזנה נעימה.