זה עשור שעדי אולמנסקי, יוצרת וזמרת צעירה אך לא מתחילה, פעילה בסצנת המוזיקה. אך נדמה שבעקבות פריחתה של סצנת המוזיקה האלקטרונית בישראל היא מתחילה, לאט אבל בטוח, היא מצליחה לחצות את השוליים אל לב המיינסטרים הישראלי. בכוח של אולמנסקי (28) אפשר היה להבחין לפני כמה חודשים במהלך הופעתה במועדון בארבי בתל אביב: היא השיקה את המופע החדש שלה מול מאות בני נוער צורחים, שזמזמו את מילות שיריה בעל פה.


"אני מקבלת הודעות הערצה ממקומות שבחיים לא האמנתי שישמעו עלי, כמו מעריץ שכתב לי מצ׳ילה ובחור מאלג׳יר", היא פותחת צוהר לגילויי ההערצה הבינלאומית שהיא עדה להם. "ברגע שעברתי פלייליסט בגלגלצ, גם הקהל הישראלי החל לחבק אותי".


על אף שהפכה לאושיית אלקטרו מקומית, את טבילת האש הראשונה עשתה לפני כעשור, כשהשתתפה בעונה החמישית של "כוכב נולד" עם בועז מעודה ומרינה מקסימיליאן). חוויה, שלדבריה, לא הייתה חוזרת עליה כיום: "אני לא מרגישה שהתוכנית עזרה לי באופן קונקרטי. בניתי את הקריירה שלי בעבודה קשה, בלי קיצורי דרך, עם שעות באולפן ובטורים בעולם".

את המוזיקה האלקטרונית גילתה בגיל מאוד צעיר: "אחי הגדול היה מתקלט ומקשיב להמון טכנו, האוס ומוזיקה אלקטרונית מגוונת. בגיל צעיר מאוד לא התחברתי. זה הרגיש לי קר ומנוכר. מה ששינה את חיי היה האלבום A Kid של רדיוהד, שגרם לי לרצות להפוך להיות מפיקה ולא רק זמרת וליצור עולם מוזיקה עשיר ומשהו שלא עשו לפני".

בגיל 23 עברה מירושלים לתל אביב והחלה לעבוד על המוזיקה שלה, תוך שיתופי פעולה בינלאומיים, בין השאר עם המוזיקאים קרטיס וויליאמס, KDC ובורגור. בחמש השנים האחרונות הספיקה להוציא שני מיני־אלבומים שזכו להצלחה והערכה, אך לאחרונה החליטה לגנוז אותם לחלוטין ולהתחיל הכל מחדש. "עברתי סוג של משבר כתיבה וחיפוש עצמי", היא מסבירה. "הרגשתי שאני רוצה לשנות כיוון מוזיקלי, כדי לחשוף את האמת שלי ואת האדם שאני בחומרים החדשים. אז פשוט גנזתי אותם כמעט מכל מקום אפשרי".

שינוי הכיוון המוזיקלי כנראה עבד, כי לאחרונה אולמנסקי שיחקה אותה בגדול עם להיט ענק, "Snow", שנחרך בגלגלצ והפך אותה לאחת הזמרות המבטיחות בסצינה האלטרנטיבית. עם זאת, היא עדיין מאמינה שהכוח האמיתי קיים באינטרנט: "יש לפלטפורמות האלה כוח אדיר, כי אין שם סינון ואפשר להגיע לתכנים מדהימים של יוצרים שכנראה לא בהכרח היו עוברים את הפילטר של הרדיו והטלוויזיה".



לאחרונה זכתה להופיע בבית הנשיא רובי ריבלין עם שיריה, והוציאה את הקליפ Nothing To Prove מה־EP הראשון שלה (׳Dreamin), תוך שהיא מתקדמת בצעדי ענק לעבר אלבום בכורה ששמו עדיין נשמר בסוד.
עד אז ממשיכה אולמנסקי לבסס את מעמדה בחו"ל ומודה שעד לאחרונה בכלל לא חשבה בכיוון של ישראל: "ידוע שבישראל עדיין מאוד קשה להצליח כיוצר ישראלי שיוצר מוזיקה באנגלית. לכן מיקדתי את כל האנרגיות שלי בחו"ל עם מנהלים מחו"ל. רק לאחרונה החלטתי שישראל חשובה לי והתחלתי לעבוד עם מנהל ישראלי (אביב לוסקי), במקביל להנהלה האמריקאית, והתחלתי לחשוף עצמי יותר לפרויקטים בארץ".

אגב הצלחה בארץ, האמנת ש־Snow יהפוך לכזאת סנסציה?
"האמת שהרגשתי שיש לשיר פוטנציאל עצום שאסור לפספס. השיר עבר לפחות שלוש הפקות שונות, עד שהגעתי ללוס אנג'לס ופגשתי מפיק מגניב שהביא לזה בדיוק את הטאץ' הנכון. כל השאר היסטוריה".

יש שיתופי פעולה מעניינים על הפרק?
"כמובן, יש מלא רעיונות לשיתופי פעולה. בעיקר מעניין אותי לעבוד עם ראפרים ואמני אר אנ' בי למיניהם".

איך היה להופיע, לראשונה, בפני נשיא המדינה עם מוזיקה אלקטרונית?
"מאוד התרגשתי שנתנו לי ללכת עם הוויז׳ן והאמת שלי, ולהופיע עם המחשב והביטים. לשמחתי הנשיא חייך חיוך ענק".

מה החלום הגדול?
"לעוף הכי גבוה שיש. לעבוד עם האמנים שאני מעריצה. ולהמשיך וליצור את מה שאני מאמינה בו".