זו השנה הרביעית ברציפות שהאופרה הישראלית יוצאת ממשכנה המהודר בלב תל אביב ונודדת צפונה, אל חצר המצודה ואולמות האבירים של עכו העתיקה, שם תעלה בין ה־3 ל־5 באוגוסט את ההפקות "יוליוס קיסר במצרים", "חליל הקסם" ו"תוצרת הארץ" - מופע מחווה מסקרן לשיריו האהובים של אריק איינשטיין.



כמו הפקות הענק ופסטיבלי הקיץ שערכה האופרה למרגלות מצדה, גם היוזמה הצפונית - המשותפת לאופרה, למשרד התיירות, לעיריית עכו ולמיזם אוצרות הגליל - מבקשת לשלב בין מטרות אמנותיות למטרות תיירותית של חשיפת הגליל המערבי והעיר לקהלים שונים. בשנים האחרונות השקיעה החברה לפיתוח עכו העתיקה, עם גורמים ממשלתיים נוספים, למעלה מחצי מיליארד שקלים בשיקום העיר העתיקה של עכו והמצודה הצלבנית, המוכרת כאתר מורשת עולמי של ארגון אונסק"ו.



יוליוס קיסר האופרה הישראלית. צילום: יוסי צבקר



את אופרת הבארוק "יוליוס קיסר במצרים" של המלחין גיאורג פרידריך הנדל, המתארת את מאבקי השלטון במצרים בין קליאופטרה לאחיה טולומיאו, וסיפור האהבה בין קליאופטרה ליוליוס קיסר, ביים תומר זבולון. על תזמורת הקאמרטה הישראלית ינצח איתן שמייסר, ולצד הסולנים המובילים יניב דאור, אלון הררי וענת צ'רני, יופיעו רקדנים מלהקת "ורטיגו". "המבצר הצלבני בעכו, שהוקם במאה ה־12, משתלב בסיפור האופרה, שהוא בעצם סיפור אוניברסלי ועל־זמני על כוח, פוליטיקה, אלימות, אהבה, סקס ואולי סוג של הרמוניה ושלום", מוסיף זבולון, המנהל את בית האופרה באטלנטה.



חוויה מסוג שונה צפויה לצופי האופרה "חליל הקסם" מאת מוצרט, עם תרגום מענג לעברית של אהוד מנור ובהפקה צבעונית הפונה לכל המשפחה.


במופע המחווה "תוצרת הארץ" יבצעו סולני האופרה הישראלית עיבודים מיוחדים ל"עטור מצחך", "סע לאט", "למה לי לקחת ללב" ועוד שירים מהקלאסיקה של איינשטיין, שרבים מהם הפכו לנכסי צאן הברזל של הזמר הישראלי. המנהל המוזיקלי של ההפקה, דודו זבה, ילווה בפסנתר, עם תגבור מתבקש של המוזיקאי והזמר מיקי גבריאלוב, שהלך עם איינשטיין דרך ארוכה.



האופרה הישראלית. צילום: יוסי צבקר
האופרה הישראלית. צילום: יוסי צבקר