לאחר הדיווחים על כך שהלחן של השיר "הפרח בגני" של זוהר ארגוב נגנב משירה של זמירה חן "אהבת דלילה", אמר הקומיקאי והמוזיקאי ננסי ברנדס בתכנית "מועדון ארוחת הבוקר" ב-103FM, שעיבד את שירו של ארגוב, כי "אני מקווה שלא יבקשו ממני את הזכויות בחזרה". לטענתו, "לא גנבתי כלום. המוזיקה בנויה מ-12 כלים וזה קשר ליצור שיר שלא דומה בכלל לאף שיר אחר".



שי: "היי ננסי מה שלומך? אנחנו מתקשרים כי מתברר שהשיר "הפרח בגני", שאתה עיבדת, נגנב מהשיר הנהדר מהזמרת זמירה חן "אהבת דלילה".



ננסי: "אני אכן עיבדתי את השיר, ואני מקווה שלא יבואו לבקש ממני את הזכויות בחזרה עכשיו. אני גם חושב שאביהו מסכן".



שי: "מילא אם המנגינה של אביהו בלבד נגנבה, אך זה גם בדיוק אותו עיבוד".



זהר ארגוב. ברנדס טוען שהלחן של שירו המפורסם לא נגנב מאחר. צילום: יח"צ
זהר ארגוב. ברנדס טוען שהלחן של שירו המפורסם לא נגנב מאחר. צילום: יח"צ



ננסי
: "גם לגבי השיר של טיפקס "עוד שבת של כדורגל", אני בתור רומני מרגיש עם זה מאד טוב. אתה רואה שם יש גם תימני שותף לגניבה".



שי: "ממש קיבוץ גלויות של גנבים".



ננסי: "אין סיכוי שאני אצא מהשיחה בינינו טוב. אני מכיר את המצב ואם אני אענה ברצינות, המוזיקה היא 12 כלים וזה קשה ליצור שלא דומה לשיר אחר".



שי: "גם לד זפלין ניגנו עם אותם 12 כלים ולא יצא להם דומה".

ננסי: "אם הייתי יודע שיש שיר כזה לא הייתי עושה את העיבוד".

 

 
שי: "והשיר "ים של דמעות" קשור אליך?"



ננסי: "רק כאשר נפרדתי מאשתי".



שי: "אתה מעורב בכתיבת השיר?"



ננסי: "לא לא. בפעם הבאה תתקשרו אליי לא בנושא גניבות. לא גנבתי כלום. העיקר שאני מרגיש טוב. האמת, אני מרגיש טוב יותר ממה שאשתי הייתה רוצה שארגיש".



שי: "תודה רבה ננסי ויום טוב".


אביהו מדינה: "עושים על הגב שלי סקופים"

בתוך כך, אביהו מדינה, התקשה אף הוא לשמוע את ההאשמות נגדו וטען בתכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM כי "יש דמיון לשירים אחרים ביצירה, ויש השפעות, אך אין זה אומר שנגנבו שירים".

לדבריו, "שלומי הבוקר לא טוב. עושים על הגב שלי סקופים. הארץ רועשת וגועשת על שום דבר. ברור שיש דמיון לשירים אחרים ביצירה ויש השפעות, אך אין זה אומר שנגנבו שירים. אנחנו קולטים ביצירה שלנו את מה ששאבנו סביבנו". 

"אלי לוזון כתב את השיר 'נערת החלומות', ולי יש שיר אחר שדומה לו בלחן, אך אין מדובר בהעתקה. ברגע שיש 18 טאקטים זהים, ייתכן כי ההשפעה חזקה מאד או שמדובר בהעתקה. השיר המדובר הוא אינו שיר מוכר כלל. אני יכול להבין כעס של יוצר ששיר שלו נשמע דומה לשיר שלי ולא זכה לתהילה".

הוא הוסיף כי "הפזמון של השיר מאוד דומה, כמעט אחד לאחד, אך אינני מכיר את השיר הזה. היוצרים בוחרים קומבינציה של צלילים דומים, וייתכן והיא עלתה גם בראשי וגם בראש הזמרת. שיר יכול להיות טוב, ולא בהכרח להפוך ללהיט. אם זוהר היה מבצע את השיר של זמירה חן ייתכן שהשיר היה מתפרסם גם כן. אני לא שמעתי את השיר הזה עד לפני שמונה חודשים. אם השיר היה טבוע בתוכי הייתי יודע זאת".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן