המפיק המוזיקלי והגיטריסט עמוס עבר הדני ונגן הבס אלון נדל, עומדים מאחורי אלבום המחווה האינסטרומנטלי, "מנגנים אריק איינשטיין"- שעומד לסיים פרויקט מימון המונים ב־9 ביולי. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, הם הצליחו לגייס %88 מהסכום המבוקש (84 אלף שקלים).



"הרעיון עלה לפני כשנתיים וחצי", משחזר עבר הדני. "שנינו חשבנו שמן הראוי לתת לנגנים ולמלחינים שעבדו עם איינשטיין, לצד נגנים ישראלים צעירים ומוכשרים, את הכבוד להנציח אותו ואת השירים שביצע. בסך הכל הוא היה מהגורמים שיצרו מהפכה במוזיקה המקומית. כשפרץ לתודעה בשנות ה־60 שלטה בעיקר המוזיקה של הלהקות הצבאיות, והוא חיבר את השירים שלו לרוקנרול".



עמוס עבר הדני ואלון נדל. צילום: חגי מרום, יח"צ



מה אתה זוכר ממנו?
"יצא לי לעבוד איתו לאורך השנים בכל מיני סיטואציות, וזה היה כיף גדול מטבע הדברים. היה נעים להיות בחברתו. הוא היה איש צנוע, פשוט, לא יומרני ולא מתנשא, שדיבר בגובה העיניים ותמיד לא רק כיבד את מי שעבד איתו, אלא גם דאג להוציא מכולם את הטוב ביותר שאפשר".



מה הנחה אתכם בבחירת השירים?
"קודם כל, הבחירה הייתה מאוד קשה מכיוון שבערך 999 שירים נשארו בחוץ (צוחק). בחרנו בשירים שלדעתנו מתמסרים לנגינה וקל לאלתר עליהם, לעומת כאלה שממש קשה להכניס אותם לקונספט אינסטרומנטלי, מתוכם ערכנו בחירה נוספת. בסופו של דבר יצא אוסף שירים שמסתדר כרונולוגית ומכיל שירים מכל התקופות, כולל השיר 'שנים ספורות' - האחרון שאריק הקליט בחייו".





הפרויקט החדש כולל יותר מעשרה שירים, בהם "יכול להיות שזה נגמר", "עוד ניפגש", "שביר", "ערב מול הגלעד", "קח לך אישה", אבשלום", "עוף גוזל" ו"הימים הארוכים העצובים", ומשתתפת בו סוללה כמעט אינסופית של נגנים: יצחק קלפטר, שם טוב לוי, יוני רכטר, גיא בוקאטי, חיים רומנו, שמוליק בודגוב, מאיר ישראל, חיים קריו, מיכה מיכאלי, אלון הלל, דניאל זמיר, אורן בלבן, גליה חי, מורן בראון, איתן איצקוביץ, עדי מאירי, ניצן עין־הבר, ז׳אן פול זימבריס, עודד מאיר, ניב תואר, רוני עיברין, מיכה מיכאלי, יובל כהן, ז'וקה פרפיניאן, אלונה טוראל, קרני פוסטל, פטר וורטהיימר, אילן סאלם, יובל דרבקין, גיא יפה, ליאור טבת, עומרי עבר הדני, דניאל עבר הדני, צביקה בומס ודודי רוזנטל. "ליקטנו אותם אחד־אחד", מספר עבר הדני, "תוך שימת דגש על כך שאותו אחד שהלחין שיר מסוים, כמו שם טוב לוי, יוני רכטר, יצחק קלפטר וגיא בוקאטי - יהיה זה שינגן באותו שיר ספציפי. אחר כך צירפנו להקלטות מוזיקאים מ'דור האמצע' כמו דניאל זמיר, וגם כאלה מהדור הצעיר ממש כמו הסקסופוניסט המדהים יובל דרבקין, כולל בני עומרי ובתי דני".




עד כמה אתה אופטימי לגבי הצלחת פרויקט המימון?
"זה אלבום מוקפד ומושקע, שמעניק גוון אחר לשירים של איינשטיין. לשמוע את אותם השירים, רק ללא הטקסט, זו חוויה אחרת לגמרי. למי שבכל זאת מחפש את הצבע המוכר, הכנסנו למשל ב'ערב מול הגלעד' חצי בית של שירה. אני די מפוכח ויודע שבמציאות כיום קשה לגרום לבן אדם להוציא את הארנק ולשים כסף על משהו כמו זה. אבל אני מאמין שהדיסק הזה יצליח לחצות את הגבול וייגע באנשים".