אני כותב מאז שהייתי בן 9. הייתה לי מחברת שהייתי כותב בה סדרות. ככל שהשנים עברו, לא ידעתי מה אהיה יותר - שחקן או זמר", אומר שי גבסו (32), שמעלה בימים אלה בתיאטרון הסמטה את "חוץ מאהבה אין בינינו כלום", מחזה פרי עטו שבו הוא משחק בתפקיד הראשי. במרכז המחזה זולט (גבסו) וסופי (אלכסנדרה לרנר), ה"נאלצים" להתגרש בתוך תקופה קצרה על אף שהם אוהבים. את ההצגה ביים ארז חסון.

"אהבתי גם לשיר מגיל קטן, אבל לא ידעתי מה יתפוס את מרכז העשייה שלי", ממשיך גבסו לגולל את הדרך שהובילה למחזה הביכורים שלו. "ואז קרה מה שקרה, ובגיל 18 המוזיקה תפסה את המקום הראשון. האמת היא שעד עכשיו היא במקום הראשון, אבל עם זאת, האהבה שלי לאסתטיקה, לקולנוע, לסיפור, עצומה מאוד, אז בגיל 23 חזרתי לכתוב שוב, והפעם סיפורים ארוכים יותר. כתבתי כל זמן שזה התאפשר ורדפתי אחרי המילים הנכונות שהדמויות שלי יגידו". 




איך נולד המחזה?
"לפני ארבע שנים למדתי תסריטאות אצל אסף ציפור ('החמישייה הקאמרית', 'הבורגנים', 'בטיפול') ושם, באחד משיעורי הבית, הבאתי את הסיפור על הזוג הזה: זולט וסופי. אני מניח שהרצון לבטא את עצמי, הרצון להביא דברים שאני חווה כאדם לתוך הממד הזה של העשייה, הוא המניע של האמנות, הרצון לבטא משהו שקוף בתוך העולם הדחוס".

ב־2014 ביים גבסו סרט קצר המבוסס על סיפור המחזה, אך החליט לגנוז אותו והעדיף את הגרסה הבימתית. החודש יביים גבסו קליפ לשיר חדש שלו,
All in my Hands, מתוך אלבומו החמישי והראשון באנגלית, שיצא בפברואר בלוס אנג'לס. גבסו מסביר שהעבודה על הקליפ לסינגל, בימוי הסרט והעבודה על ההצגה כמחזאי וכשחקן ראשי, מהווים כיוון חדש בחייו המקצועיים. הוא כבר לא רק שחקן או זמר - הבימוי תופס אצלו תאוצה והופך לחלק מרכזי בחייו, ולשם הוא מכוון.

זה לא יותר מדי גם לכתוב, גם לשחק וגם לביים?
"אני לא יודע אם זה יותר מדי. לפעמים אתה נכנס לסחרחורת, אתה עושה משהו ואתה לא יודע איך זה נראה מהצד. אני מאוד אוהב לשחק, אני מאד אוהב את הדמות וזה נראה לי טבעי לשחק את זה, אבל הקהל צריך להרגיש אם זה יותר מדי".


שי גבסו. יוסי צבקר, יח


בימים אלו אתה עושה צעדיך עם הפנים לחו"ל. אתה מרגיש חנוק כאן?
"החלטתי ללכת על אלבום באנגלית ולהתרכז בחו"ל, כי אני מרגיש כאן חוסר סיפוק. לא כל כך הרגשתי שאני מצליח לבטא את עצמי. בכל פעם שניסיתי ללכת על דברים חדשים, הרדיו חיבק רק את השירים שהיו דומים למה שעשיתי בעבר. זה מחמיא שהרדיו מחבק ואוהב, אבל רציתי להוביל למשהו. זה מה שיפה כשיש אמן שאתה סומך עליו ואתה מגלה איתו דברים. בארץ, לצערי, זה לא ככה. בעולם זה מאוד ככה: אם לא חידשת, אתה נשאר מאחור. בשבילי זו התפתחות טבעית, אבל לקח לי הרבה זמן להבין שאין מחסום של שפה ואין מקום רחוק. מבחינתי העולם הוא מגרש משחקים אחד גדול, והרבה יותר מעניין לי להתכתב עם פסגת היצירה שבאה מכל מקום בעולם. זה נתיב ברור שאתה רוצה להיות בו - הרבה יותר מעניין לראות מישהו שעושה משהו מדהים ולהגיד לעצמך: יאללה, איך הוא עשה את זה? אני חייב לגלות עוד ולהביא את זה עוד יותר טוב. זו התפתחות של המוח. זה כמו חברותא בבית מדרש, שאתה רוצה שיהיה לך חבר שאתה יכול לדקדק איתו ולהגיע להשגות יותר ויותר מרתקות".

אתה רואה את עצמך עוזב את הארץ?
"כרגע אני מחובר לכאן. טוב לי ליצור מפה, אז אני לא חושב לעזוב. מובן שאני רוצה בבוא העת לצאת יותר החוצה. מה ואיך - שאלוהים יחליט. יציבות זה דבר חשוב כדי להמריא עם הדמיון, וכרגע היציבות שלי היא כאן".

"חוץ מאהבה אין בינינו כלום", 8 ביולי ב־21:00, תיאטרון הסמטה, יפו