בעוד שבוע בדיוק, להקת "רדיוהד" צפויה לעלות על הבמה בפארק הירקון בתל אביב, ולהופיע בפני עשרות אלפי מעריציה הישראלים שחיכו במשך שנים ארוכות לרגע הזה. המופע של הלהקה נתקל בקשיים רבים לאורך הדרך, כאשר מתנגדים למדיניות הישראלית בשטחים, קראו לביטולו וביקשו מרדיוהד לא להגיע לישראל.



בלהקה דבקו בהחלטתם להגיע לארץ, ואם לא יהיה חלילה – שינוי של הרגע האחרון, ההופעה אכן תתקיים, אך ישנם גורמים מסוימים בעולם שממשיכים במאמצים לפגוע במופע. רק בתחילת השבוע קבוצה של פעילי BDS הגיעה להופעה של הלהקה בפסטיבל גלזגו שבסקוטלנד והפריעה למהלך המופע, באותו מקרה מפורסם, שלף לעברם הסולן תום יורק, אצבע משולשת, וקרא "אנשים מזוינים".





אחד מהגורמים האלו הוא קן לואץ', במאי סרטים בריטי שפועל כבר שנים להחרמת ישראל. לואץ' כתב אתמול בטוויטר שלו כי רדיוהד צריכים להחליט האם לתמוך בצד המדכא, או בצד המדוכא. "הבחירה היא פשוטה" – הוסיף הבמאי.



תום יורק, החליט לא להבליג וענה ללואץ' במילים הבאות: "להופיע במדינה, לא מעיד על תמיכה במדיניות שלה. אנחנו מופיעים בישראל, ואנחנו מופיעים באמריקה. אנחנו לא תומכים בנתניהו יותר מאשר אנחנו תומכים בטראמפ – אבל אנחנו עדיין מופיעים באמריקה. הבסיס של מוזיקה הוא חציית גבולות ולא בניית גבולות, מוזיקה היא דיאלוג, וחופש הביטוי" כך תום יורק שבהחלט לא נשאר חייב.



תום יורק, מפנה אצבע משולשת לפעילי BDS