ב־18 במאי בדטרויט, מישיגן, כריס קורנל, סולן להקת סאונדגרדן ואחד ממייסדי מוזיקת הגראנג', התאבד. בן 52 היה במותו. במהלך חייו התמודד קורנל עם דיכאון ואלכוהוליזם, שיריו התייחסו לסוגיות הנ"ל והוא לא היסס לשתף בהן את מעריציו. מותו המפתיע הותיר רבים ברחבי העולם בהלם, והמוזיקה שהותיר אחריו האצילה מהשראתה על דור של אמנים.



כריס קורנל, נולד בסיאטל, וושינגטון ביולי, 1964, לרואת חשבון אנגליה, קארן קורנל, ולאב רוקח ממוצא אירי. יש לו ששני אחים גדולים ושלושה אחיות קטנות. עד למותו, היה קורנל נשוי ללוויקי קראיאניס, ויש לו שתי בנות- אחת מאשתו הנוכחית, ואחת מאשתו לשעבר.






בארץ מוכר קורנל כסולן של להקת סאונד גראדנ, להקת גראנג' אותה הקים יחד עם קים ת'איל והירו ימאמוטו, ופעלה בין השנים 1984-1997. אלבום הבכורה של הלהקה "אולטרה-מגה אוקיי", שיצא ב-1988 היה מועמד לפרס אמי בקטגורית אלבום המטאל הטוב ביותר של השנה.



בעקבות מותו המפתיע, הוחלט להפיק לו בארץ מופע מחווה שיכיל גרסאות לשיריו בביצוע נינט טייב, ירמי קפלן, דיאנה גולבי, סיון טלמור ועוד.


המופע יתקיים ב־7 באוגוסט ב־21:30, ברדינג 3 בתל אביב. כל ההכנסות קודש לעמותת "אנוש", המעניקה לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית שירותים בתחומי הדיור, התעסוקה והחברה, המבטיחים שיקום ושילוב קל יותר בקהילה.