הראל סקעת, עברי לידר ופעילים אחרים בקהילת הלהט"ב יצאו אתמול בחריפות כנגד קביעת המדינה כי אין לאפשר להורים מאותו המין לאמץ ילדים, כיוון שהמשפחות המאמצות נחשבות ל"חריגות בחברה הישראלית". כעת, הקהילה מקבל תמיכה מכיוון מפתיע, אחד הכוכבים הגדולים של השנים האחרונות - סטטיק, שהנו ילד מאומץ, פרסם היום (שלישי) פוסט כנגד החלטת המדינה.



"אהלן, סטטיק. יותר נכון לירז רוסו. בן 26, חיפאי, מוסיקאי, כותב, יוצר, מלחין, סטרייט, קצין במילואים. וזהו בגדול", כתב רוסו, "אה, רגע, יש עוד תואר שאני סוחב איתי - מאומץ".



"מדינה יקרה שלי. 
האם איבדנו את זה סופית?! לא נמאס לעם הכי רדוף בתולדות ההיסטוריה מרדיפת מיעוטים?", המשיך סטטיק, "הומואים, לסביות, טרנסים וואט אבר - כולנו ישראלים. לכולנו מגיעות זכויות זהות. בין אם מדובר בחתונה/אימוץ/מקומות עבודה - כולנו שווים. מה הקטע בדמוקרטיה אם לא ככה? אנחנו דמוקרטיה של 2017 לא של 400 לפנה"ס".

לירז רוסו, הוסיף בהקשר היותו ילד מאומץ: "אם לא היו תופסים אותי שני הורים מדהימים הייתי כנראה מוצא את עצמי נתון לחסדים של משרד הרווחה ומגיע כנראה לאיזשהו בית יתומים כזה או אחר. אתם יכולים לדמיין שהיה יוצא משם לירז שונה לגמרי שכנראה לא היה מגיע לחצי ממה שיש לי היום, והיה נאבק בכל שאר התארים הקשים כמו "יתום" , "חייל בודד" והכי קשה.. פשוט לבד בעולם". 


"האם אתם תשללו מילד או ילדה שנתונים לחסדי המזל מבחינת האם יאמצו אותם או לא, על סמך ראייה חשוכה? על סמך חוסר בסובלנות? על סמך אי הבנת השונה? על סמך אפליה לא מוצדקת בעליל שלא מגובה בשום הוכחות וההפך?", כתב הזמר: "
אז על סמך הדעות החשוכות שלכם אתם תשללו מילד את הסיכוי שלו להגיע למשהו? להשיג? לשאוף? לחגוג? לשמוח? או יותר מהכל - לא להיות לבד?"


השיר הראשון אותו כתב סטטיק "ילד מאומץ"

כזכור, אתמול הזמר הראל סקעת פרסם 
פוסט לוחמני ותקיף במיוחד שקרא לנוער להט"בי שלא להתגייס לצבא ולא לשלם מסים במחאה על יחס המדינה לקהילת הלהט"ב. סקעת כתב את הפוסט לאחר ביקורו בבית הנוער הגאה בבאר שבע וכתב כי "מרגש לראות דור חדש של נערים ונערות שמדברים על אהבת חינם, קבלה וסובלנות גם לאור הקשיים הרבים שעוברים ביום יום..גאה בכם/ן אחד ואחת".

התגובות של האמנים מתייחסות לתגובת המדינה לעתירה מתנגדת לאימוץ ילדים במשפחות חד מיניות, בטענה שיש בכך קושי כפול לילד המאומץ: "גורמי המקצוע בשירות למען הילד מצדדים לעת הזו בשימור המצב הקיים בשים לב למציאות בחברה הישראלית והקושי שעלול להיות כרוך ביחד לילד הנמסר לאימוץ", נכתב בתגובה.

התגובה ציטטה את מסקנות ועדת גרוס שעסקה בנושא: "יש לאפשר מסירת ילד לאימוץ רק למשפחות שאינן נחשבות חריגות בחברה הישראלית. יש לבחון את הסוגיה בהקשר הישראלי ולהימנע מהעתקת מודלים מחברות שונות מאיתנו".

"והנה משהו ישן מאד שלי. הרבה לפני שהיה למישהו אכפת ממה שאני רושם, שאולי ייתן לכם קצת פרספקטיבה על איך זה נראה מהצד השני. המאומץ", סיכם הזמר: "השיר הראשון שאי פעם כתבתי: ילד מאומץ".