להקת רדיוהד הגיעה לישראל בטיימינג מעולה - חגיגות 20 שנה לאלבום המופתיOk computer. אמש, 17 שנה לאחר ההופעה האחרונה שלהם אצלנו, עלו תום יורק וחברי הלהקה על במת פארק הירקון עם השיר Daydreaming מאלבומה האחרון של הלהקה. עבור 50 אלף הצופים שהגיעו לפארק באחד הימים החמים והלחים של הקיץ זו הייתה יריית הפתיחה לערב בלתי נשכח. 
 
כשברקע וידיאו ארט מדהים, אמר יורק לקהל "אנחנו שמחים להיות פה – יאללה". מדהים איך כמה צעירים בריטיים הצליחו לגרום לדור שלהם להרגיש את חוסר הנוחות מול המאה ה-21 המתקרבת, באג 2000 ותחלואי המילניום. איך הכי אנטי גיבורים, חברים מהתיכון באוקספורד (יורק, המתופף פיל סלווי, הבסיסט קולין והגיטריסטים ג'וני גרינווד ואד אובריין) הפכו בשנת 1992 את Creep להמנון של שנאה עצמית, שכבש את ישראל ואחר כך את העולם. מלהקה אזוטרית וקטנה, הפכה רדיוהד למפלצת הכי מוערכת בעולם האלטרנטיבי שבראה, ואיך הצליחה להישאר כזאת עד היום, 25 שנים אחרי.
 
זו הייתה ללא ספק ההופעה של השנה, גם בקיץ גדוש הופעות כמו שלנו. להקה ענקית, מהחשובות בכל הזמנים, שמגיעה לישראל בשיאה, בלי גולדן רינג ובלי VIP. כמו פעם, כמו שצריך. אם יש להקה ששווה להגיע בשבילה ביום חם ולח לפארק, זו רדיוהד. 

רדיוהד בירקון. צילום: קיץ ברבנר

 
בסביבות 20:30 הקהל קיבל אותם בטירוף. אחר כך הגיעו גם Lucky, Full stop,  Air Bag, Myxomatosi , Everything in it's right place, Pyramid Song, No Surprises וכמובן גם Creep ו-Karma Polive כשיורק, בטי שירט וג'ינס, נוטף סקס אפיל בערימות. 
 
רדיוהד הפכו את פארק הירקון למועדון ענק עם אלקטרו חד, תאורה מסיבית ושירים גדולים לצד שירים שרבים מהצופים לא ממש הכירו, אבל היה תענוג להשיב.
 
עוד לפני ההופעה, דודו טסה והכוויתים עלו לחמם יחד עם נסרין קדרי, אחריהם עלו שי בן צור וגיטריסט רדיוהד ג'וני גרינווד (הנשוי לישראלית) עם הפרויקט שלהם ג'ונון. זה היה הביקור הרביעי של רדיוהד בישראל, שהגיעה לכאן כבר בשנת 1993, עוד לפני שהפכה ללהקה החשובה בעולם. 
 
וזו ההזדמנות להודות להם שוב על ההחלטה להגיע לכאן למרות ההתנגדות של ה-BDS, ושחקני החיזוק שלהם, המוזיקאי רוג'ר ווטרס (פינק פלויד) והבמאי קן לואץ'. וכמובן על האצבע המשולשת שהניף יורק לעבר פעילים פרו-פלסטיניים בהופעה לפני שבועיים בגלזגו.

( רדיוהד עולים על הבמה: כל מה שצריך לדעת לקראת ההופעה)