"מבקש לשלוח ערמות של אהבה לאמיר החזק, לינאי ולרוי": בשעה שאמיר פרישר (פיי) גוטמן נלחם על חייו בבית החולים, מי שהיה שותף שלו בלהקה המיתולוגית "היי פייב", כמו גם מוזיקאים, עיתונאים וחברים קרובים ואנשי תרבות, מאחל לו החלמה מהירה, וקוראים מעל דפי הרשתות החברתיות להתפלל לשלומו: "עוצרים פעימת לב בשביל אמיר פרישר גוטמן".

"אני בהלם. לא מצליח לעכל. רק לפני שנה חגגנו ביחד עם אשתי וינאי את קבלת החיים בחזרה במתנה", מסר הלילה (ראשון), ל"מעריב אונליין", חבר להקת היי פייב עידן יסקין, שהוסיף: "נותר לנו רק להתפלל לבורא עולם לנס, ולשלוח ערמות של אהבה לאמיר החזק, לינאי ולרוי".

 


במהלך השבת, במלאת שנה בדיוק להודעה המשמחת שקיבל אמיר על כך שהוא אינו חולה בסרטן, יצא הזמר, לחגוג את האירוע עם חברים קרובים ובני משפחה, אך המסיבה המצומצמת שערכו בחוף בלתי מוכרז, סמוך לעתלית, הסתיימה בטרגדיה: אמיר נכנס עם ילדה בת כחמש שנסחפה במים, ככול הנראה אחייניתו.

 

תוך כדי ניסיונות להציל את הילדה ולהחזיק אותה מעל המים, הוא טבע בעצמו. חבריו של גוטמן חילצו אותו מהמים, והזמינו את כוחות ההצלה שהעניקו לו טיפול במקום ולקחו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוא נמצא בשעות אלו בטיפול נמרץ.

חבריו של אמיר פיי גוטמן, עמיתים למקצוע, שחקנים, אנשי תרבות ואף עיתונאים ופוליטיקאים, מגיבים בשעות אלו לידיעה ומתפללים לשלומו, תוך שהם קוראים לגולשים להצטרף לתפילות."מחשבותי וליבי עם אמיר פרישר גוטמן, מי יתן ותנצח את הגלים", כתב הזמר אביב גפן בעמוד הפייסבוק שלו.

 

"היינו בחוף עתלית. הים אכזרי היום. אמיר נכנס עם האחיינית שלו שחר ועוד חברה, ובתוך שנייה הם נסחפו. אמיר החזיק את שחר מעל המים כדי שלא תטבע, והגיע באפיסת כוחות. ג'פרי בעלי, ועוד שני בחורים עם גלשנים, נכנסו למים להוציא אותם. הים היה קשה, ולא נתן להם לחזור לחוף במהירות. אמיר בלע הרבה מים, ושחר גם. היא בסדר כרגע ומאושפזת במיון, כאשר הוא מונשם", כתבה מיכל אמדורסקי, זמרת וחברה קרובה מזה שנים רבות שלו, שליוותה אותו, בין היתר, במהלך יציאתו מהארון, ובימים הקשים בהם עבר טיפולים כימותרפיים.

מאוחר יותר כתבה אמדורסקי: “אמיר בטיפול נמרץ. תפילות". דקות מאוחר יותר היא הוסיפה פוסט נוסף, בו נכתב: "אני חוזרת! אמיר בטיפול נמרץ! מונשם מצבו קריטי. תפילות בבקשה. תודה”.

 

"מתפלל לשלומו ובריאותו של אמיר פיי גוטמן", כתב הזמר אייל גולן, בחשבון האינסטגרם שלו, בפוסט שזכה ל-11,500 לייקים, עד שעה זו, ומאות איחולי החלמה מצד העוקבים. "הלב והתפילות עם אמיר פיי גוטמן", הוסיף חבר הכנסת, יאיר לפיד, יושב-ראש מפלגת "יש עתיד", בעוד שליאור נרקיס כתב: "מתפללים לשלומו של אמיר פיי גוטמן שהקריב את חייו למען הצלת נפש. מצפים לבשורות טובות בע"ה”, כתב הזמר והמוזיקאי ליאור נרקיס.


"רק לקרוא את זה פעם אחת כולם! יש תקווה Come on! יאללה אמיר בן שרה!" כתבה ליהיא גרינר, והוסיפה תמונה עם מילות תפילה לרפואה שלמה. ליהיא עצמה התפרסמה בתכנית האח הגדול, עונה אחרי שכיכב בה אמיר בעונת ה-VIP. הזמר עידן יניב, לעומת זאת, כתב: "מתפלל לשלומו של חברי היקר אמיר פיי גוטמן"' כתב ההזמר עידן יניב, ופרסם תמונה משותפת של השניים.


 

"שבת עצובה מאד. כולם עוצרים פעימת לב בשביל אמיר פרישר גוטמן. זה לא אמיתי מה שקרה לו", כתב העיתונאי, שרדן הרדיו ואיש הטלוויזיה יגאל רביד, כאשר השחקן והזמר אורן שבו קרא: "אמיר פיי גוטמן תחזיק מעמד!".




גם הזמיר תמיר סולטנה הצטרף למתפללים, כשציין כי הוא "בהלם מוחלט. אמיר פיי גוטמן בן חיים למוות השם ישלח לך רפואה שלמה אמן". אלמוג קריאף, כוכב התכנית "אקס פקטור" הוסיף: "מתפללים בשבילך אמיר פיי גוטמן , תצא מזה במהרה. בואו נחזיק אצבעות לבשורות טובות לכבוד השבוע הטוב שבא עלינו!".