חברים, בני משפחה ומעריצים יוכלו לחלוק מחר (שלישי) כבוד אחרון לזמר והמוזיקאי אמיר פרישר גוטמן, במהלך טקס אשכבה שייערך בתיאטרון הבימה, בו ניתן יהיה לחלוף על פני ארונו, ובטקס הלוויה שיתקיים בנתניה. כזכור, גוטמן הלך לעולמו אתמול אחר הצהריים, בגיל 41, כיממה לאחר שטבע בים כשניסה להציל את אחייניתו. משפחתו ביקשה לתרום את איבריו לאחר מותו, זאת בעקבות חתימתו על כרטיס אדי. הוחלט כי קרניות עיניו ייתרמו, בגלל מצבו הרפואי לא היה ניתן לתרום איברים נוספים. במהלך היום הוצב בבריכה בכיכר רבין בתל אביב מיצג לזכר גוטמן, בו הוא עומד בתוך המים ומחזיק לכאורה את אחייניתו עם הידיים למעלה, טרם ברור מי עומד מאחורי המיצג האמנותי שעורר תגובות שונות.



מתיאטרון הבימה נמסר כי מחר בין השעות 10:00 ל-12:00 יוצב ארונו של אמיר פרישר גוטמן ז"ל באולם רובינא. בשעה 12:00 יתקיים טקס אשכבה למשך כשעה, לאחריו בין השעות 13:00-13:30 ניתן יהיה להמשיך לחלוף על פני הארון ובשעה 13:30 יצא הארון מהתיאטרון הלאומי. מאוחר יותר, יתקיים טקס הלוויה של הזמר בשעה 18:00 בבית העלמין האזרחי "מנוחת עולם" בנתניה.




מיצג שהוצב היום בכיכר רבין לזכר אמיר פרישר גוטמן. צילום: אבשלום ששוני
מיצג שהוצב היום בכיכר רבין לזכר אמיר פרישר גוטמן. צילום: אבשלום ששוני



המשפחה ביקשה להגיע לטקס הלוויה בלבוש לבן. כמו כן, במקום יסופקו פרחים לבנים, והמגיעים לחלוק לו כבוד אחרון, מתבקשים גם הם להביא פרחים בצבע לבן.



הזמר נפטר כיממה לאחר שטבע בים כשניסה להציל את אחייניתו. רופאו בבית החולים רמב"ם בחיפה אמר מוקדם יותר באותו היום כי "אחרי שבוצעו עוד מספר בדיקות מהבוקר ועד עכשיו למעשה מיצינו את אפשרויות הטיפול השונות ואין לנו יכולות לעזור יותר וכרגע משפחתו יחד איתו".




אמיר פרישר גוטמן על רקע הים, בו מצא את מותו. צילום: פייסבוק
אמיר פרישר גוטמן על רקע הים, בו מצא את מותו. צילום: פייסבוק



כזכור, בדיוק שנה אחרי כשהתגלה שהאבחון של גוטמן בסרטן היה שגוי והוא קיבל טיפולי שווא, הוא החליט לחגוג את "יום הולדתו" החדש. את המאורע המרגש חגגו 30 מהחברים ובני המשפחה באירוע מצומצם בחוף "נווה ים", לא רחוק מעתלית והשמחה הפכה לעצב. בשבת בבוקר, פרישר גוטמן נחלץ לעזרתן של אחייניתו וחברת משפחה כשהן נסחפו בזרם האימתני של הים. הוא איבד כוחות, הציל את הבנות אך טבע בעצמו.  אתמול יצאה ההודעה המצערת כי גוטמן לא שרד את המלחמה מול הגלים, והרופאים נאלצו לקבוע בצער את מותו.



חברתו של פרישר גוטמן, מיכל אמדורסקי, העלתה תיעוד מהרגעים האחרונים שלהם ביחד לחשבון האינסטגרם שלה. וכתבה: "תמונה אחרונה. לא מאמינה לא מעכלת למה אהוב שלי איש סודי אח הכל אתה בשבילי לא מסוגלת".



התמונה האחרונה של גוטמן עם אמדורסקי בים. צילום: מתוך אינסטגרם
התמונה האחרונה של גוטמן עם אמדורסקי בים. צילום: מתוך אינסטגרם



במהלך היממה האחרונה נפרדו חברים ובני משפחה מגוטמן ברשתות החברתיות:  "הלב נשבר, עליו, על משפחתו ועל הגורל האכזר. חבקו את האנשים שיקרים לכם היום, חזק, אמרו להם כמה אתם אוהבים אותם, כי אין לדעת מה מחכה לנו מחר. נוח על משכבך בשלום אמיר. איש יקר", כתב בצער אסי עזר. הראל סקעת כתב: "נוח על משכבך בשלום איש יקר. אמשיך להתפלל בשבילך, רק שהפעם אבקש מאלוהים שיתן לך מכל הטוב והחמלה כפי שמגיע לאיש שלבו היה טהור טוב ואמיץ כמו שלך. ימים איומים במדינה שלנו. הלב מרוסק".



"נשבר הלב", אמר ל"מעריב אונליין" מייקל הרפז, שהיה חבר בלהקת "היי פייב", ועבד בצמוד לגוטמן במשך שנות פעילות. עוד הוא הוסיף: "תנחומיי למשפחה".