הרבה מילים נאמרו במהלך היממה האחרונה, מאז ההודעה על מותו של אמיר פרישר גוטמן, חברים, מוזיקאים ואנשי תרבות ספדו לזמר וסיפרו על זיכרונותיהם ממנו. אך מי שיכול לספר בצורה הכי מדויקת ומצמררת על הדקות האחרונות בחייו של גוטמן הוא מושיק שלומי, שבמקרה חגג בסמוך אליו בחוף הים הבלתי מוכרז, התגייס לעזרה ושפך אור על המקרה, שהסתיים בטרגדיה נוראית.



"אמיר פיי גוטמן, זכרונך לברכה", כתב מושיק שלומי בחשבון הפייסבוק שלו, והוסיף: "נמנעתי מלכתוב את מה שקרה לי ולחבריי בנווה ים, אבל אנשים לא מבינים כמה גורלי זה היה, ואיך נקטעו שתי חגיגות חיים בשני אוהלים גדולים וצמודים אחד לשני. באוהל של אמיר חגגו שנה להולדתו החדשה ובאוהל שלנו חגגנו 40 שנה להולדת קובי שלנו".


בית החולים רמב"ם מודיע על מותו של גוטמן

אמיר פרישר גוטמן. צילום מסך: פייסבוק
אמיר פרישר גוטמן. צילום מסך: פייסבוק



"ביום שישי בצהריים כששני המאהלים היו בשיא החגיגות, המוזיקה אצלם הייתה שונה משלנו ודי הגברנו את הווליום בהלצה כדי "להתגבר" על הפופ שהם ניגנו אצלם בווליום גבוה, וזה אפילו היה מצחיק שהם ניגשו לבקש ממני להנמיך בסוף ("ניצחנו")", כתב שלומי, שהוסיף סימן 'סמיילי' נוגה. "בדיוק לפני כניסת שבת הפסקנו את המוזיקה, והתכוננתי לשבת שלי (אני שומר שבת). שמענו את אמיר נואם במשך 40 דקות, ומודה לכל אחד מאורחיו באופן אישי ומספר על השתלשלות חייו".



"דודו ואושרי אפילו התקרבו כדי לשמוע את הסיפור המדהים שלו מפיו ולהזדהות, ונתבקשו ע"י מכרה שיצאה לקראתם לעזוב ולהתרחק חזרה למאהל שלנו, כי האירוע אינטימי (צחוק הגורל שאותו דודו יום אחרי ירוץ בלי היסוס לתוך ים סוער ויאחוז באמיר והאחיינית שלו)".


"סחף שטני, רע ומטורף"

שלומי המשיך וכתב: "השעה 13:00, יום שבת: צעקה חזקה אחת של חברי הטוב 'מהר, מישהו טובע! תביאו גלשנים!', קטעה לנו מנוחת צהריים. בלי להסס קמנו, חטפנו גלשנים, קשרנו לרגליים, ובריצה למים התחלנו לחתור לכוון הטובעים, צעקו לנו שיש ילדה קטנה בעומק בידיים של מבוגר ועוד אישה וגבר מבוגרים שמנסים לחזור לחוף . במציאות ראינו עוד ארבעה גברים (שכנראה קפצו להציל) תקועים בסחף, קרוב לחוף ומנסים לחזור במצב של חוסר אונים ותשישות".

"דודו גולש ותיק, אב לילדים בעצמו, איש חזק וגדול נתן את החתירה של החיים שלו והגיע לאמיר (תוך דקות) שמחזיק בילדה בת 5 ורק מחכה באפיסת כוחות שייקחו אותה ממנו ,דודו אוחז בשניהם ואיך שאמיר מבין שהילדה בידיים של דודו והגלשן הוא מאבד הכרה, לא לפני שמילמל כמה מילים לדודו", מתאר שלומי את מה שהיו למעשה רגעי חייו האחרונים של גוטמן, "דודו, עם ילדה קטנה מבוהלת, ואמיר מחוסר ההכרה, כבד מאד ומלא במים מתחיל לחתור לכיוון החוף כאשר אני וקובי, מתעכבים בלדחוף ולהציל אנשים שנכנסו לנסות להציל ומוצאים את עצמם טובעים כמה מטרים מהחוף".



אמיר פרישר גוטמן, חוגג בחוף הים, כמה שעות לפני הטרגדיה. צילום: אינסטגרם
אמיר פרישר גוטמן, חוגג בחוף הים, כמה שעות לפני הטרגדיה. צילום: אינסטגרם



"דחפנו אותם עם הגלשנים כמה שיותר מהר וצעקנו בטירוף לאנשים בחוף לא להיכנס, אח של אמיר ובן זוגו, בבכי, ניסו להיכנס בכוח, ורק עם צעקות ממני שהם מסתכנים בטביעה הם הבינו שהם חייבים לחזור לחוף וכל זה במרחק עשרה מטרים בלבד", כותב שלומי, "קובי ואני כבר צמודים לדודו ועוד ארבעה גברים שנכנסו למים והסתבכו, מנסים להיאחז בגלשנים באפיסת כוחות".



"אנחנו מעבירים את הילדה בינינו לכוון החוף וגם את האישה שהייתה איתם, דודו בינתיים חייב להחזיק את הראש של אמיר מעל המים להגיע לחוף כשסחף שטני, רע ומטורף לא נותן לו לזוז אפילו מטר, ודודו כבר צועק אליי בקושי רב "אמבולנס! אמבולנס!" אנחנו מסמנים לחוף בתנועות ידיים לטלפון וצועקים "אמבולנס" .

"תמשוך אותי, אני לא מצליח להתקדם"

"דודו ממשיך לצעוק 'מושיק אני לא מצליח להתקדם! בוא תדחוף אותנו ותמשוך אותי!', אני עוזב הכל וצולל לתת דחיפה מתחתיו ועולה לפני המים, בין רגע החלטנו ליצור שרשרת אנושית, כי כבר היינו ממש קרובים לחוף, אבל קיר של סחף נלחם בנו כאילו החזקנו משהו ששייך לו והוא לא משחרר! אני אוחז בדודו וצועק לאנשים מהחוף לעשות שרשרת ולהגיע אלינו".

"ככה הצלחנו אחרי חצי שעה להביא את אמיר לחוף", מתאר שלומי את הרגעים בהם משו את גוטמן מהים, "התחלנו החייאה ארוכה שברובה בוצעה ע"י איש יקר בשם משה שבמשך חצי שעה רק ביצע לחיצות חזה על אמיר, בינתיים האמבולנס שלא מצליח להגיע לחוף הזה דרך דיונות של חול פתאום צועקים לנו שיש עוד אחד שנשאר מאחורה וטובע. באפיסת כוחות (אין לי מושג מאיפה) חזרנו לעומק והבאנו עוד גבר שנשאר מאחורה והיה על סף טביעה, בחור מדהים ובעלת תושיה, עם רכב שטח ענק מחליט לטוס מעבר לדיונות ולהביא את הצוות מד"א ברכב שלו! ועוד 15 דקות מהרגע שיצא הוא מגיע ומשם הכל היסטוריה".

נשיקת פרידה, אמיר פרישר גוטמן ומיכל אמדורסקי. צילום: אינסטגרם
נשיקת פרידה, אמיר פרישר גוטמן ומיכל אמדורסקי. צילום: אינסטגרם


"אנחנו הגולשים רגילים להציל אנשים, למה? כי אנשים חושבים שהם רק יכנסו להשתכשך 'ומה כבר יכול לקרות מטר שניים מהחוף?', מצד שני כשראיתי את אמיר הבנתי שזה לא קרה סתם! הייתה הרגשה כזאת באוויר שלא סתם אשתו של קובי החליטה לחגוג בחוף הזה דווקא, ואמיר והיא שכרו מאותו מקים אוהלים שהחליט דווקא להקים אותם אחד בצמוד לשני, וזה קרה בדיוק אחרי שהוא חגג עם אהוביו וגם היינו עם גלשנים, ותקופת בין המצרים, וגם היו גלים באותו סוף שבוע ולמה שאני ישמור שבת בים... ו...ו...לא נגמר".

"דודו וקובי חברים שלי גיבורים! נתנחם בזה שניצלנו מטרגדיה של אולי שבעה הרוגים. וכן... אני מאמין שאמיר היה שליח להחזיק את אחייניתו עד שנגיע, ואז לסיים את התפקיד שלו שם, ופשוט להיפרד כמו סיום מפואר של סיפור של גיבור, שאמיר היה רוצה לכתוב ולביים בעצמו".