היום שבו נולד, ידע לירון עמרם (29), בנו של אהרן עמרם, חלוץ השירה התימנית המסורתית, שהוא יהיה זמר. "תמיד ידעתי שאתעסק במוזיקה. מלבד העובדה שגדלתי בבית מוזיקלי וליוויתי את אבי בהופעותיו בארץ ובחו"ל, הסתכלתי על כל הדברים שאני מסוגל לעשות והבנתי שהמוזיקה מתעלה על כולם. זה משהו שהוא יותר חזק ממני", הוא מספר.



עמרם, שבחמש השנים האחרונות מופיע ברחבי הארץ עם הרכבו ("הפנתרים"), פרץ לתודעה בשנה האחרונה עם הלהיט "חלום ישן", סינגל הבכורה מאלבומו הראשון, שמיד עם צאתו נחרך בגלגלצ ובכל תחנות הרדיו והטלוויזיה, והפך את עמרם לכוכב האלקטרו־פופ התימני החדש והלוהט בארץ. "אפשר לומר ש'חלום ישן' שינה לי את הקריירה והיה השיר שפתח את תודעת הקהל ליצירה שלי, והוא תמיד יישאר כזה", מסביר עמרם.





כבן לאבא שנחשב זמר מיתולוגי בקרב העדה התימנית, לעמרם אין בעיה עם התואר "הבן של", ומודה כי מאז ומתמיד שאב ההשראה מאביו: "לקחתי ממנו את תחושת השליחות, את היכולת שלו להיות אדם שפורץ דרך ושובר מחסומים".



ואכן, עמרם ג'וניור פרץ מחסומים בעצמו, כשהיה מהראשונים שהעזו למזג מוזיקה אלקטרונית־גרובית־פופית עם שירה תימנית מסורתית ולרצד בשולי סצינת האינדי בישראל, הרבה לפני ששירה בתימנית הפכה לטרנד לוהט (ע"ע A-WA, שי צברי ורביד כחלני): "אני מנסה לחשוב וקולט שלא היה שום דבר באזור הזה, חוץ מעפרה חזה בשנות ה־80, והדברים שקרו עם הפופ המזרחי של צלילי העוד ואבא שלי, ששילבו כלים מסורתיים עם כלים מודרניים. אבא שלי היה הראשון שכבר ב־1963 שילב מוזיקה תימנית אתנית עם כלים יותר אלקטרוניים - גיטרה, בס ותופים. חשוב לי מאוד להביא משהו חדש, לשמר את המוזיקה המזרחית והתימנית של פעם, ולנסוך בה אינטרפרטציה עדכנית וחדשה, כדי להנחיל את המוזיקה הזו לדורות הבאים ולא רק לדור ההווה".



לירון עמרם, צילום: אלון לופט
לירון עמרם, צילום: אלון לופט



עמרם, המצליח בקולו החם והענוג להשמיע את ה־ע' וה־ח' בלי להתבייש, בלי להיכנס לגטו מוזיקלי, חדור מטרה ליצור ארץ־ישראליות חדשה. בימים אלה יצא לתחנות הרדיו הסינגל השני שלו, "תמיד אותו סיפור", שכתב, הלחין ועיבד בעצמו, וממשיך את קודמו בניחוחות האותנטיים־מסורתיים העטופים בתזמור עשיר ועוסק באהבה מפוספסת: "השיר החדש נכתב לפני כמה שנים, כשהייתי בסיטואציה כזו של משהו שנמצא ממש קרוב אליך, אבל עדיין כל הנסיבות והמצב לא אפשרו לך לגעת בו. למעשה, הוא האבטיפוס של 'חלום ישן', ועל הבסיס שלו נולד 'חלום ישן', ניסיון ליצור דיסקו בתימנית".





אביך לא הצליח להיכנס למיינסטרים ואילו אתה כן. סוג של חוויה מתקנת?
"אבא שלי מעולם לא ניסה להיכנס למיינסטרים. אם הוא היה רוצה להיכנס למיינסטרים, הוא לא היה עושה מוזיקה תימנית וערבית. כל חייו הוא נלחם על המקום הזה בפסיפס התרבות, בזמן שאף אחד לא לחם שם והוא הצליח. אני מנסה לקחת את המושכות שלו ולשמר זאת. הציעו לאבא להקליט שירים של פריד אל־אטרש ולהפוך אותו לכוכב במדינות ערב, אבל הוא סירב, כי הוא הרגיש שיש לו תפקיד חשוב והוא השקיע בו את כל חייו, עד היום".



מתי אתה מוציא אלבום?
"האלבום צפוי לצאת בסוף הקיץ. עד אז נוציא עוד שני סינגלים כפולים".