ריטה פרצה לחיינו עם השיר 'בגידה' בשנת 1985 ועד היום היא הצליחה לכבוש בכבוד את מעמד הזמרת הלאומית של ישראל. מתחילת דרכה בלהקות הצבאיות ובבית הספר למשחק 'בית צבי', ועד היום, כולם כבר הבינו שהיא כוכבת. ריטה הופיעה באו"ם, הרצתה ב'טד', ואפילו הוציאה אלבום מצליח בפרסית. כיום אחרי 30 שנות קריירה ואלבום אוסף מצליח, השיקה הזמרת את אלבומה החדש 'סימנים שקופים', בו ניתן למצוא את השירים 'חבר של פעם' ו"מזמן", ואת הדואט 'קחי לך' אותו שרה ריטה עם בתה משי קליינשטיין.





ריטה הגיעה להתארח בתוכניתו של דידי הררי ב-103FM, ומיד קיבלה מחווה מרוממת, "כשנכנסת לאולפן נדלק אור", הכריז השדר, "כאילו כוכבת מאירה נכנסה אלינו. כאילו צלם הדליק פרוז'קטור ונהיה לנו עוד אור באולפן".



על אלבומה החדש סיפרה ריטה: "יש את תיאוריית 9 המעגלים. אומרים שלכל שנה יש את התפקיד שלה ו-9 הוא סימן לסוף של משהו אחד, ומתחילה ספירה מחדש. עברו 9 שנים מאז אלבומי האחרון 'רמזים'. אני ואתה מכירים עוד כשהיינו נערים, אם היינו יודעים שנפגש היום כאן כפי שאנחנו היינו חושבים שמדובר בסרט. ב-9 השנים הללו עברתי המון חוויות. אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יקרה לך. האלבום הזה מסכם אצלי איזה מחזור חיים שמכיל את כל סוגי הרגשות שיש לי בחיים. בתוך האלבום ניתן למצוא 4 שירים שכתבתי, והלחין לורן פלד, אמן ענק. האלבום הזה הוא אלבום של מילים וטקסטים".





על השיר 'חבר של פעם' סיפרה ריטה: "נועם חורב כתב את מילות השיר. לכל אדם יש את החבר שלא דיבר עמו הרבה זמן. אחרי שהשיר יצא שמעתי שאנשים נזכרו בחברים שלהם ונפגשו עמם. שמעתי על מישהו שהחבר שלו חולה סרטן, והוא התקשר אליו והתחבר אליו מחדש. באלבום הזה יש את ארבעה שירים שאני כתבתי, זה הכי הרבה שכתבתי עד כה. זה מעולם לא קרה לי. מאד קשה להלחין טקסטים שלי. הם לא נכתבים באופן שקל להלחין. הם לא נכתבים במקצב או חריזה, ולכן תמיד נורא קשה למלחין לעשות זאת. לורן הצליח והוא צריך לקבל על כך את כל הקרדיט". 




"אני כיום מחפשת דירה כי עוד חודשיים אני צריכה כבר לעבור בית", שיתפה ריטה, "אני מחפשת בית עם שישה חדרים בתל אביב". על בתה משי קליינשטין, סיפרה: "היא זמרת מופלאה ואכן כתבנו את השיר הזה יחד. אנחנו כבר מתכוננים להופעה מיוחדת לאחר השקת האלבום החדש, 12 נגנים עם שירים בעיבודים חדשים ומיוחדים, ואולי גם אארח את בתי פעם אחת על הבמה. אם היא תעלה לשיר איתי אני עלולה להיחנק מהתרגשות. כל כך קל לה לשיר הכל. זה מדהים".

עריכה: איתמר זיגלמן