מעריצי הגרוב נאלצו להמתין שלוש שנים לצאת אלבומה השני של אסתר רדא, אחד השמות הלוהטים בתעשיית המוזיקה בארץ ובחו"ל: Different Eyes ("עיניים שונות") הוא שם מאסטרפיס הגרוב החדש של רדא, שבמשך 11 רצועות מצליחה לסחוף, לרתק ולשאת את המאזין לעולם אחר, שונה ובלתי צפוי - העולם הפנימי שלה.





לפני כחודשיים, כשראיינתי אותה על שיר הנושא מהאלבום, סיפרה לי רדא כי משמעותו עבורה היא שכל אחד רואה את העולם בעיניים שונות והאלבום הוא העיניים שלה, הדרך שבה היא רואה את המציאות ואת החיים. ואכן, בהאזנה מדוקדקת וחוזרת לאלבום, רדא עוסקת בנושאים שנוגעים לה ובעצם לכולנו: הקשבה הדדית, כוח נשי (It’s On You), עתיד לא ידוע (Have To Go , Never Know), מחאה (המתפוצצת בשיר Mr. Guilt) והמון על אמת פנימית, אמונה והגיגים אינדיווידואליים.



חוץ מיכולותיה הווקאליות, שמגיעות לשיאן באלבום, רדא מצליחה בשירים שכתבה והלחינה בעצמה להגיש את האמת שלה ולצייר עולם אידיאלי, לא אוטופי - אך עם זאת אופציונלי - שבו אין שנאה, יש רק אהבה, אין חרטות ויש מקום גם לצער ולכאב.



אסתר רדא, המדריך, צילום: עדי הררי
אסתר רדא, המדריך, צילום: עדי הררי



באלבום החדש רדא פותחת צוהר לרגשות הכי עמוקים וכנים שלה, לצד עיבודים מצוינים ותזמורים מוזיקליים עשירים בהפקת Shuz, המשלבים מזרח ומערב במלוא הודם ותפארתם. זה ניכר כבר מהשיר הפותח את האלבום – My Mind, המשלב גרוב פאנקי וריתם אנד בלוז, עם סלסולים מלודיים מזרחיים סטייל זוזו מוסא. רדא רקחה את הארץ־ישראליות החדשה וגינוני "העולם הגדול" (הווה אומר חו"ל) שלה ויצרה את האלבום העוצמתי והאיכותי ביותר שלה, שאינו נופל במאומה מאלבום הבכורה המצליח שהטביע חותמו בפסקול הישראלי והבינלאומי.



בשורה התחתונה: רדא פותחת את השנה העברית החדשה בסערה ועם אלבום כזה, רק השמיים הם הגבול. 



השקת האלבום Different Eyes, הערב (רביעי), 20:30, מועדון בארבי, תל אביב