21 שנה אחרי הרצח של טופאק שאקור, נטען בסרט תיעודי חדש כי הראפר הנודע הודה על ערש דווי כי הוא מכיר את האדם שירה בו, אולם הפרשה נותרה בלתי מפוענחת מאחר שבמשטרה התעצלו לבצע חקירה רצינית. טופאק, אחד האומנים הגדולים ביותר בתולדות מוזיקת הראפ וההיפ הופ, נורה למוות ב־7 בספטמבר 1996 במהלך נסיעה בלאס וגאס אחרי שצפה בקרב אגרוף במלון "MGM", אולם עד כה לא ידוע מי לחץ על ההדק ומי הזמין את החיסול.



בסרט תיעודי חדש, שישודר בתחילת השבוע הבא וכולל ראיונות עם חברים קרובים של טופאק, בהם גם האנשים האחרונים שראו אותו בחיים, נטען כי כאשר הראפר שכב בבית חולים בלאס וגאס עם פציעות אנושות, הוא הנהן בחיוב כאשר נשאל אם הוא מכיר את מי שירה בו. אולם מקורביו טוענים כי השוטרים לא פעלו בזמן והפגינו חוסר עניין בחקירה, ולכן הרוצח נותר חופשי.



לאורך השנים הועלו שמות של אנשים שהיו מעורבים לכאורה בחיסול או בהזמנתו, בהם גם שותפו לשעבר של טופאק, נוטוריוס ביג שנרצח חצי שנה מאוחר יותר בלוס אנג'לס. טופאק טען בשנת 1995 כי ביג ידע על ניסיון שוד שהביא לפציעתו. נוטוריוס ביג הכחיש כל מעורבות לפני שנרצח.



גרסה נוספת הוצגה על ידי "הלוס אנג'לס טיימס" בשנת 2002 שטען כי אורלנדו אנדרסון, חבר כנופיית סאות'סייד קריפס, ביצע את הרצח כדי לנקום על כך ששאקור, מנהל חברת ההקלטות שלו שוג נייט וחברים נוספים הכו אותו ביום החיסול בתגובה לשוד של עובד חברת ההקלטות.



טופאק, בן 25 בלבד במותו, נכנס באפריל האחרון להיכל התהילה של הרוקנרול. עד היום נמכרו יותר מ־75 מיליון תקליטים שלו ברחבי העולם והוא נמצא בצמרת האומנים המוזיקליים המצליחים ביותר בכל הזמנים.