פסטיבל התמר משלב את הפסקול הישראלי לזיכרון הקולקטיבי של זריחה במצדה. לדברי רוני חוס, המנהל האמנותי של פסטיבל התמר "הפסטיבל הוא מראה של התרבות והמוזיקה הישראלית, השואף בכל שנה לשלב בין העכשווי לוותיק, בין המזרח למערב, בין הריגוש והקצב, בין הישראלי לבינלאומי ובין הגרוב למילים החודרות.



מיטב האמנים יוצרים חיבורים מוזיקליים חד פעמיים ומרגשים אשר הופכים את הפסטיבל ליוצא דופן בנוף המקומי. הפסטיבל מושך בכל שנה קהל של אלפים שנהנה מחוויית חופש מדברית, זריחות ושקיעות מדהימות ומוסיקה ישראלית משובחת".





על פסגת המצדה יהיו מופעי זריחה, בהם נתן גושן מארח את אמיר דדון (8.10); עמיר בניון מארח את ישי לוי (9.10); אברהם טל ’והבוקר יעלה...‘ (10.10); מוש בן ארי מארח את גיל רון שמע ואודי בן כנען מלהקת ’שבע‘ (11.10).



למרגלות המצדה יועלה בערב הראשון בתשע ’אוריינטל דזרט גרוב‘ – עם דיקלה, דודו טסה ועומר אדם. למחרת (9.19) יעלו ג‘יין בורדו, אביתר בנאי והמופע המשותף של אהוד בנאי וברי סחרוף, וביום שלישי יופיעו נצ‘י נצ‘, עדן בן זקן, בלקן ביט בוקס ו א-ווה, והדג נחש שיארחו את חנן בן ארי.



עוד יהיו מופעי חינם בקיבוץ עין גדי תחת עץ הבאובב בכל יום בשש וחצי. בין המופיעים לאה שבת, נטלי וואמבה בארי עם מוזיקת עולם אפריקאית, ויאמאס שמביאים חגיגה יוונית. וכן מופעי חינם בפארק האקולוגי בכיכר סדום כל ערב בשבע וחצי, בהם אליעד ושמעון ולוי.



פסטיבל התמר, 8.10-11.10, לפרטים http://tamarfestival.com, או *3977.