כיאה לגילו של יהונתן גפן ולמופע שכותרתו: "זה לא כל כך נעים להיות בן 70", הוא נערך בישיבה בלייב פארק ראשל"צ ונפתח עם סרטון וידיאו ממלכתי משהו, ובו מבחר מחסידי גפן - מנשיא המדינה ראובן ריבלין, דרך ערן צור ואתגר קרת ועד יאיר לפיד - שנכח במופע - שהקריאו קטעים מיצירותיו שהפכו חלק מהפסקול של המדינה.



אחרי הקדמה מוזיקלית של בתו, שירה גפן, עם נעימת "תמונה" (דה בה דה בה דם), עלה יהונתן לבמה עם שלייקעס, טען: "אני בכלל לא מתבייש בגיל שלי" ובירך: "ברוך אתה ה' בורא הכבשים ופרי הגפן". לאחר מכן המשיך בשיר "איך שיר נולד?" מתוך "הכבש השישה עשר" המיתולוגי שלו. במהלך הערב, אותו ערך ברגישות בנו, אביב גפן, עלה יהונתן עם עוד מונולוגים, קטעי שירה ודקלום, שהפכו לסימן ההיכר שלו.



יהונתן גפן חוגג 70. צלם : אבי קקון
יהונתן גפן חוגג 70. צלם : אבי קקון



את מצעד הוותיקים פתח שם טוב לוי, שגילה שהלחין את השיר "אומרים שהיה פה שמח", שגפן פרסם בטורו ב"מעריב", לפני שבכלל הכיר אותו. קורין אלאל המשיכה עם "שיר לשירה", שלמה יידוב "עם שיר בין ערביים", אושיק לוי עם "יונתן סע הביתה" ודני ליטני בגרסה העברית המרגשת ל-"Blowing in the Wind"  של בוב דילן.



בהמשך התבדח גפן על כך שהוא כתב כל כך הרבה שירים על מחלת הנפש "אהבה", כי "יותר קל לכתוב שיר לאישה מאשר לחיות אתה"; ו"הזוגיות היחידה שהחזיקה מעמד היא עם דויד ברוזה, שביצע את "האישה שאיתי" וגרסה מיוחדת ל"יהיה טוב" - למרות שגפן מאמין שיהיה רע.



יהונתן גפן חוגג 70. אבי קקון
יהונתן גפן חוגג 70. אבי קקון



יוני רכטר התקבל בהתלהבות, פוליקר הרים את הקהל עם "פחות, אבל כואב", והתותחים שלום חנוך ומתי כספי חתמו את הערב, לא לפני "לילה טוב", בביצוע משפחתי, ולא לפני שגפן הסרקסטי, סיפר כיצד לקח אותו אביו אחרי מלחמת ששת הימים לירושלים, הצביע על שטח ובו מיליון פליטים, והבטיח לו באירוניה כי "יום אחד כל זה יהיה שלך". גפן פנה אל ילדיו והוסיף: "אני מקווה בשבילכם שכל זה לא יהיה שלכם".