צער ותדהמה תפסו את קהילת הטראנס והמוזיקה האלקטרונית בישראל, עם פרסום מותו הפתאומי שלשום של אייל ינקוביץ', (15.8.71-10.10.2017) מייסד הלייבל HOMmega ואחת מדמויות הבולטות בסצנת הטראנס בארץ ואף מחוצה לה. היום (שישי) הובא גנרל הטראנס ינקוביץ' לקבורה בבית העלמין החדש בהרצליה ואמני טראנס רבים, שלאייל יש חלק משמעותי בקריירה המוזיקלית שלהם, מפיקים, בעלי מועדונים ואנשי תעשיית הטראנס והמוזיקה הפסיכדלית התוססת של ישראל, השתתפו במסע הלוויה הקצר.

אחיו היחיד ספד לאחיו הצעיר וסיפר על הילד החייכן אייל, שתמיד אהב לשמח אחרים, שחי ונשם מוזיקה. הוא הזכיר את התקופה בה גדל אייל בכפר הנוער "כנות", שם החל הרומן שלו עם המוזיקה, על תחילת דרכו בתעשייה ועל הלייבל שהוא ייסד, "הומגה" שהפך למפעל חייו של ורק לאחרונה הוא ציין עשרים שנה.

האופי של ינקוביץ' והלייבל שלו הפכו אותו למורה דרך וגורו של אומני טראנס רבים והוא הצליח לגעת בלבבות של בליינים רבים אחרים. הוא אף סיפר על הפרידה העצובה מאם המשפחה, שנפטרה לפני כשנתיים, ועל פטירת אביהם לפני חצי שנה לאחר מחלה קשה, שהשפיעו מאד על אייל, ואולי תרמו למותו בגיל כה צעיר. "המוזיקה בשמיים הולכת לקבל עכשיו חיזוק מאד גדול" הוא סיים את הספדו.
הנוכחות בלוויה הייתה גדולה ומכל קצוות הקשת הרחבה של עולם המועדונים ומוזיקת הטראנס - בעלי מועדונים, נציגי מז'אנרים שונים כולל המיינסטרים, מפיקי אירועים, קולגות שמרקידים ומשמחים אנשים אחרים וחסידי טראנס רבים, שאייל היה חלק מחייהם. היו שם להיפרד ולחלוק כבוד אחרון אינפקטד מאשרום, יהל שרמן, אופוריה, ריתמו, האחים שמעון ומיקו ברק (קומפורט), רונן מיילי, אסף ביבס (סקאזי), מיקו קליפורניה סנשיין, האחים אייל ואורן ברקן, עופר דיקובסקי,  ורבים אחרים.

"רק אצל אייל תראה כזו נוכחות, כי הוא איחד את כולם, נגע בכולם, כל אחד עבר איתו משהו" הוסיף בתום הלוויה חברו הקרוב, די ג'יי דדה נחמיאס, אף הוא אחת הדמויות האהודות בסצנה. "עם כזו כמות של אגו, לא הרבה יזכו לכזה כבוד כמו שאייל מקבל פה היום. זה בהחליט מעיד על מעמדו המיוחד".