יותר מעשור שאסף אבידן, זמר כחוש עם קול אלוהי (שמגיע אחת לדור והוכתר לא פעם כ"גרסה הגברית לג'ניס ג'ופלין"), מלווה את הפסקול הישראלי והבינלאומי בשירי רוק, בלוז וסול החודרים עמוק אל נבכי הנפש והלב. בעשור הקריירה הספיק להוציא, לבד ויחד עם להקת המוג'וס, חמישה אלבומים שלא רק הקנו לו תהילה ישראלית וקהל מעריצים נאמן, אלא גם הצלחה בינלאומית מסחררת באירופה וארה"ב.



כמי שנולד אל תוך צלילי הפולק, רוק-בלוז, הגשים לאחרונה אבידן (37) חלום ישן והקליט, לראשונה, אלבום שלם ושישי במספר בארצות הברית בחסות חברת התקליטים פולידור/יוניברסל. האלבום הנושא את השם The Study On Falling ("חקר הנפילה") הוא הדבר הכי קרוב ל"דבר האמיתי" כשאבידן שיתף בו פעולה עם המפיק המוסיקלי הנודע מארק הווארד שאחראי בין השאר לאלבומים של ניל יאנג, בוב דילן וכו'.





כמו כן, השתתפו באלבום נגנים אמריקאיים מיתולוגיים כמתופף ג'ים קלטנר שניגן עם ג'ון לנון, אלביס ובוב דילן והבסיסט לארי טיילור שניגן בין השאר עם טום וייטס וג'רי לי לואיס. על אף חיבתי הרבה לאבידן, מעולם לא נזדמן לי לחזות בו בהופעה חיה, ובצהרי שישי האחרונים, סוף סוף הדבר קרה ושמתי קץ לסקרנות להבין את הפלא והשאלה האולטימטיבית: איכה מגוף כזה רזה יוצא קול כזה עוצמתי.



במופע השקת האלבום הפרטי שנערך בתל אביב שטופת השמש, אבידן פתח את המלנכוליה החורפית בטרם עת עם ביצועי בכורה לארבעה שירים חדשים מהאלבום המדובר שצפוי לצאת לאור ב-3 בנובמבר: To Love Another, My Old Pain,Green And Blue ו-The Golden Calf.



אסף אבידן. צילום: דודי פטימר



השירים בוצעו במערומיהם בגרסה אקוסטית בלבד (גיטרה ומפוחית) בהם שפך אבידן נשמתו ביכולות ווקאליות עוצמתיות שגורמים למלנכוליה להישמע מתוקה, לעצב להישמע ענוג ולקולו של אבידן להישמע כמזור לכל הקושי בעולם.



"כשאני מדבר על המוסיקה שלי אני חייב לדבר על הרגש שלי ועל האירועים שהובילו אותי ליצירה", סיפר אבידן, "באלבום הקודם עסקתי בפרידה מונוגמית מונומנטלית ואילו באלבום הזה הכרתי את כחולה וירוקה ששמן עדיין שמור אצלי והן הציגו לי פרספקטיבה חדשה על קשר ואהבה, על רצון ועומק לעתיד ללא תחושת השייכות, ועל כך נוצר האלבום".




"אני מרגיש שבישראל אני לא מדבר את שפתי, אבל משהו בחיים שלי באיטליה, שם אני מתגורר, מרגיש לי כרגע יותר כמו הבית והשפה שלי מאשר לחיות בברלין או תל אביב", הוסיף.

כמי שחזה בפעם הראשונה באבידן בהופעה חיה, אני חייב להודות שלראותו מבצע ב"לייב" את השירים הוכיח לי חד משמעית כי מדובר ביוצר הכי חשוב שיצא מישראל בעשור האחרון.