"הרבה דברים עברו עלי בחמש השנים האחרונות: הרווחתי אהבה ואיבדתי אותה; איבדתי את הבריאות והרווחתי אותה מחדש; ממשיך להתאבל על אבא; ממשיך להצחיק, לעצבן, לפגוע, להיפגע, לאהוב ולשנוא. תודה לכל מי שעזר לי להוציא את האלבום הזה, ותודה לכל מי שיאזין". הפוסט המרגש הזה שפרסם ליאור פרלה, יוצר וזמר מוערך ומוכשר - לרגל צאת אלבומו החדש והשני במניין, "בין כותלי הזמן" - הצליח לצבוט לי את הלב.



"אכן, עברו עלי המון דברים חיוביים ופחות חיוביים בחמש שנים האחרונות", מודה פרלה. "בשנתיים האחרונות התמודדתי עם מחלת הסרטן והשלכותיה על החיים. בין היתר איבדתי זוגיות, ואין ספק שעברתי משבר לא פשוט. האלבום החדש עוסק גם באובדן אב, התמודדות מאוד בודדה עם זה; התבגרות, אהבה וחוויות שאספתי בדרך".





לפרסומו הראשון זכה פרלה (30) כגיטריסט מוביל בשתי להקות הרוק, "נערי פוסטר" ו"תעני אסתר". "זאת הייתה תקופה נהדרת בחיי שבערה על אדי הרוקנרול האחרונים, כשללהקות היה ערך", משחזר פרלה. "אני זוכר את זה כתקופה הרוקסטארית בחיי. לפעמים יוצא לי להתגעגע לזה, אבל לצערי, לפחות כרגע, זו תקופה שחלפה בהרבה מובנים, גם אישיים וגם מקצועיים".



בגיל 25 הוא הוציא פרלה את אלבום הבכורה שלו, "תחת שמיים אפורים", שזכה לביקורות מפרגנות ומיתג את פרלה כיוצר אינטליגנט מהמיינסטרים. חרף חיבוק התקשורת, נדמה שהפריצה הגדולה כסוליסט טרם הגיעה, מה שלא בדיוק מטריד אותו יותר מדי: "המושג 'פריצה' לא מדבר אלי. אני לא יוצר בשביל לפרוץ, אני יוצר בשביל ליצור, ועושה הכל כדי שכמה שיותר אנשים ישמעו את מה שאני עושה".





"לצערי, המיינסטרים עכשיו בארץ לא הולך לכיוון שלי, חבל, כי אני באמת חושב שאנשים מפספסים מוזיקה איכותית של אנשים מוכשרים, אבל אני בכלל לא מתעסק בזה, ולא חושב לשנות משהו בשביל שיתאים יותר להלך הרוח. סלביות ומה שאני עושה - לא מתקשרים. אין ספק שמי שמקפיד על תו תקן גבוה וקצת אחר, יכול להיתקל בהרבה קירות. מצד שני, להיות נאמן למה שאתה עושה זה הדבר החשוב ביותר".



אז מה בכל זאת מציק לך?
"צובט לי שהז'אנר האישי שלי נמצא בצלילה בשנים האחרונות, ואין הרבה מקומות להופיע בהם. גם המקומות שקיימים נמצאים במאבקי הישרדות כאלה שפשוט לא משתלם להופיע, וחבל".



בימים אלה כאמור חובק פרלה אלבום חדש, וכשאני מצלצל אליו לראיון, הוא מספר שהוא כבר באולפן בעבודה על אלבומו השלישי: "האלבום הבא יעסוק יותר בחיי הזוגיות והאהבה שלי. באלבום הנוכחי, שזה עתה יצא, בחרתי לעבוד עם המפיק המוזיקלי המוכשר שי רוט, ויחד יצרנו אלבום בוגר ובמובן מסוים יותר שלם מקודמו".



ליאור פרלה. צלם : אורית מילר
ליאור פרלה. צלם : אורית מילר



אתה מתפרנס רק ממוזיקה?
"בגדול אני חושב שלהיות עצמאי זה דבר קשה, בטח במוזיקה. למזלי אני מתפרנס ממוזיקה בצורה טובה, אבל אני לא רוצה להטעות. אני לא מתפרנס מהאמנות שלי - נהפוך הוא. זה רק הוצאות. אני מתפרנס ממקצוע המוזיקה, כגיטריסט שעובד אצל אחרים, כמורה, כמלחין וכו'. זו עבודה נפלאה ואני מרגיש שזכיתי".



מה יהיה שיא הקריירה מבחינתך?
"כשאוכל להופיע על בסיס קבוע עם החומרים שלי, בלי הפסקה, בכל הארץ, ושתמיד יהיה קהל שיגיע, לא אלפים. אסתפק בכמה מאות, אפילו 100 זה מספיק לי".