יש הגורסים שחלומות לפעמים מתגשמים, הרבה בזכות מזל ותפילה, ויש הטוענים כי במקום לחלום על המציאות, יש להפוך את המציאות לחלום. המקרה של הזמר הצעיר יוסי שטרית, אחד הכוכבים העולים בז'אנר הים־ תיכוני, הוא בדיוק כזה. כששטרית היה בן 14, הוא ניגש, ביישן ועניו, לנסות את מזלו ב"אייל גולן קורא לך", וגולן אמר לו: "אתה צעיר מדי". בשנים שחלפו שטרית לא נתן לחלומו להתנפץ וניתב את ה"לא" של גולן להתמדה - שלוש שנות שיעורי פיתוח קול וחרישת הארץ בהופעות.



"התהליך שעברתי בגיל 14 ב'אייל גולן קורא לך', גם מבחינתי וגם מבחינת השופטים, היה בוסרי", הוא מודה ומוסיף: "לא הגעתי לשלבים מתקדמים בתוכנית כי הייתי צעיר מדי ופחות מנוסה. אחרי כמה שנים הוכחתי את עצמי ב'אקס פקטור', אחרי שהשקעתי במוזיקה את מלוא הזמן והמקצועיות".





נגד הסטיגמה שדבקה ב"אקס פקטור" כ"אנטי־מוזיקה מזרחית", העז שטרית לבצע דווקא את "רק לאמא" של אתי ביטון וגרם לשירי מימון ועברי לידר להזיל דמעה ולהקפיצו היישר אל בימת הגמר. שם הוא קטף את המקום השני המכובד. "'אקס פקטור' הייתה חוויה שלא אשכח לעולם", הוא מתרגש. "נזרקתי ישר למים העמוקים. למדתי על עצמי המון דברים, ובעיקר קיבלתי בית ספר אחד גדול שנתן לי המון כלים לקריירה ולחיים".



בשנתיים שחלפו מאז חתם שטרית (20) בחברת "שרית הפקות" - המנהלת בין השאר את עדן בן זקן – והוציא לאחרונה אלבום בכורה, "שובר את הגבולות", שסיפק להיטים כ"חצי רוסייה, חצי מרוקאית", "זה לא קל" ו"חתונה", שכבר הספיקו לצבור מיליוני צפיות ביוטיוב. בעקבותיהם הפך שטרית לשם חם בז'אנר הים־ תיכוני.



לצד הכוכבות שנסקה לשחקים, שטרית ממשיך ללבוש מדי זית, ומדי בוקר משכים קום לצבא כדי לשרת את המדינה. בערך. "קיבלתי תקן של 'אמן פעיל', וכך אני יכול לשלב היטב בין קריירה אזרחית לשירות צבאי. בבוקר אני בצבא, אחר כך אני עובד באולפן על הקלטות וגם על הופעות, ובערב מבלה עם המשפחה והחברים האהובים שלי".





הערב ישיק שטרית את אלבום הבכורה במופע חגיגי, ולדבריו הפרפרים בבטן לא נותנים לו מנוח: "אני מתרגש מאוד להגיע לרגע הזה, שבו יש מופע שהוא כולו שלי, עם נגנים משלי ועם אנשים שאוהבים אותי ומפרגנים לי".



מה מייחד אותך מזמרים אחרים בז'אנר הים־תיכוני?
"אני לא מאמין בתחרות עם אף אחד מהז'אנר. אני חושב שלכל אחד יש דרך משלו ועשייה משלו, בצורה שהוא מביא ומציג. לכל זמר יש כישרון עצמי וייחוד מזמר אחר".



עד כמה הזינוק המטאורי מאנונימיות מוחלטת לפרסום השפיע עליך?
"בהתחלה הכל מוזר לך, כשמזהים אותך ברחוב או שרים שיר שלך. לוקח זמן לעכל את כל החשיפה האדירה שקיבלתי, אבל אני לא מתלונן לרגע, משתדל לפרגן בחזרה לקהל המדהים שלי ולזכור מאיפה באתי. זה סוד ההצלחה".



אתה רואה בהשמעה בגלגלצ מרכיב בהצלחה?
"השמעה בגלגלצ היא בהחלט קרש קפיצה לזמר מתחיל, אבל יש להיטים שלא הושמעו שם, וזו הוכחה קיימת".



איפה אתה רואה עצמך בעוד חמש שנים?
"ממשיך לשמח, לרגש אנשים, מגיע לבמות הגדולות בארץ ונשאר עם הרגליים על הקרקע". 



יוסי שטרית – השקת האלבום "שובר את הגבולות", הערב (שני), 22:00, רדינג 3, תל אביב