חייהם של מוזיקאים ואמנים בכלל מלאים עליות וירידות מבחינה יצירתית, וגם עבור עמיר בניון (42) השנה הייתה ללא ספק פוריה במיוחד. זמר הנשמה המצליח, שבין להיטיו ניתן למצוא את "ניצחת איתי הכל", "עומד בשער" ו"שלכת", מעיד כי הוא נמצא בתקופה עמוסה של יצירה עליה סיפר בתוכניתה של איריס קול ברדיו 103FM: "בדרך כלל השירים שהכי מחוברים אליי נולדים כשאני מקבל השראה של מילים ולחן באותה עת. השיר החדש שאני משחרר לתחנות הרדיו כעת, 'היום פחות משתגע', הוא אחד מהם". 


"במקרה של הסינגל הזה היו לי לחן וכמה מילים, ביקשתי מחבר שינגן את הלחן, ותוך כדי שרתי התחלתי להוסיף עוד מילים. חשוב לתת דגש לרגש של השיר ולמשמעות הצליל, ולא בהכרח רק למילה לבדה. כשאני מרגיש שזה נכון, נוגע ודוקר אני מבין שזה הזמן להמשיך עם השיר הלאה".



"ישנם כמה שירים שמאד קשה לי לבצע בהופעה", שיתף הזמר: "עד כה יצא לי להתפרק מבכי רק באולפן, זה קורה לי די הרבה. הייתה הופעה אחת בלבד שבה בכיתי אך עשיתי זאת מבלי שישימו לב". כשנשאל אם הוא עדיין מסוגל לשיר את שיריו הישנים עם מלוא הכוונה השיב: "אני שר אך ורק במלוא בכוונה, אחרת לא אשיר בהופעה. ישנו שיר אחד שאני לא שר אותו עוד, השיר 'שלכת', זהו שיר עם פיצול, הפזמון בו טוב יותר מהבתים, ואני מתקשה לעלות מפוצל על הבמה. אנשים מעריכים אמן אם הוא אמיתי, ועושה מה שהוא מתכוון אליו". 



"בשנה האחרונה קורה לי משהו שהרבה זמן לא קרה לי מבחינה אמנותית, אני כותב כמו פסיכי", סיפר הזמר על התקופה הפוריה ביצירתו, "הייתי כנראה יותר מידי זמן בטעינה, ומשהו בי יוצא החוצה. אני לא מצליח לסנן, כל דבר שאני כותב אני גם מלחין, אך לא בהכרח הכל יוצא החוצה. לכל דבר יש את הזמן שלו. השיר החדש מלא בכינורות של אלעד לוי המדהים ופסנתר של אודי תורג'מן, יחד עם קולות וגיטרה, אנחנו עובדים שנים רבות ביחד כחברים. הם יכולים להגיד לי הכל על השירים שלי, אך אם אני נעול על משהו אני אוציא אותו".