רבים מכירים אותה כ"אשתו לשעבר של שי חי", אבל איה מלמד היא למעשה אחת הסטייליסטיות המצליחות והמבטיחות בימינו ובימים אלו, כשהיא עומדת בזכות עצמה, מגשימה חלום ילדות ומשחררת שיר ראשון לרדיו: "פירורים". האם הוא נכתב על מערכת היחסים שלה עם שי חי?

חלומות. כל אחד אוהב לחלום אותם ולהתעטף בהם, אך מעטים האנשים המעזים באמת לנסות ולהגשים אותם, גם אם זה אומר לירות באפלה מטח תקוות בדרך למטרה מבלי לדעת לאן תישוב הרוח. 
מאז שהיא הייתה קטנה, איה מלמד (29), כתבת אופנה וסטייליסטית מהמבטיחות, המוכשרות והמצליחות ביותר בעת העכשווית, נמשכה לבמה ואהבה לשיר. 

כנכדתה של רבקל'ה קרמר, סולנית להקת הצ'יזבטרון (הלהקה הצבאית הפופולארית של הפלמ"ח מסוף שנות ה-40), מלמד נולדה אל תוך המוסיקה עם שאיפה אחת גדולה: להיות זמרת. "כשהייתי ילדה ונערה הדבר שהכי אהבתי לעשות זה לשיר. זה היה החלום הגדול שלי. בגיל 12 השתתפתי במחזמר 'אנני' ובגיל 15 כבר הייתה לי להקת בנות שהקמתו עם חברות, להקה שבה הלחנתי וכתבתי שירים. אחר כך יצא לי להופיע קצת בברים, אבל באיזשהוא שלב פשוט הפסקתי לשיר. כמעט באופן טוטאלי. לא הוצאתי תו מהפה בנוכחות אנשים".
במקביל ל"דעיכת" קריירת השירה שלה, מלמד התמקדה בללמוד את רזי מקצוע הסטייליסטית ולהפוך לשם דבר בתחום, כשהיא עובדת עם מיטב אמני ישראל הצעירים והלוהטים ביותר וזוכה להצלחה רבה ברשתות החברתיות בזכות יצירותיה. למרות זאת, לקולקטיב הציבורי, הגיעה לא מעט "בזכות" הסטטוס המשפחתי שלה: גרושתו של שי חי.
מלמד וחי הכירו כשהיא הייתה בת 17 והוא בן 23. באוקטובר 2010 נישאו והביאו שני ילדים לעולם: קיו וריי. בשלב מסוים, כשנכנס לבית "האח הגדול" וחשף לעיני האומה כולה את בגידותיו ופרידתו אך אהבתו את מלמד, נוצרה התעניינות ציבורית (לאו דווקא מהסיבות ה"נכונות") באותה אקסית מיתולוגית ואם ילדיו של כוכב הריאליטי מספר 1 של ישראל (באותה תקופה).
לאחר "דעיכת" ההתעניינות הציבורית בשי חי וללא קשר נסיקת קריירת האופנה של מלמד, היא החליטה לחזור אל חלום הילדות ולשחרר סינגל בכורה רשמי מבית היוצר שלה ושל עדי אולמנסקי – "פירורים", אלקטרו פופ קליט ועכשווי שעוסק בפרידה, אהבה ושברון לב בקשר זוגי. "השיר לגמרי נכתב על חוויה אישית. עדי אולמנסקי ואני מכירות שנים אחורה וגם יצא לי לעבוד איתה בתור סטייליסטית", מספרת מלמד,  "תמיד התחברתי למוסיקה שהיא עושה ולסגנון שלה והאמנתי שהיא תוכל לעזור לי לפרוץ את המחסום היצירתי שנתקלתי בו וליצור איתי יחד וכך היה. כמו כן, ידעתי שאין אדם מתאים ממנה לתרגם את מה שאני מרגישה לצלילים. היא כישרון על. כשעבדנו יחד על השיר, לגמרי פתחתי את הלב בפניה וזו התוצאה".
עם צאתו, השיר יצר לא מעט "ספקולציות" וסברות כי הוא נכתב על האקס המיתולוגי שלה. "הרבה אנשים חושבים שהשיר נכתב עליו וזה לא מפריע לי. אגב, שי שמע את השיר ואהב אותו. אפילו עשה לו Share".

מה גרם לך פתאום בגיל 29 להחליט להוציא שיר ראשון?
"עברתי תקופה מאוד מעצבת שבה הבנתי שהגיע הזמן לעשות קצת יותר בשביל עצמי ובשביל הנשמה. ממש הרגשתי איך אני נובלת כשאני לא שרה. הרגשתי שאני נמצאת בנקודה שזה או עכשיו או אף פעם".
יהיו שירים נוספים או שזו הרפתקה "חד פעמית"?
"כרגע עובדת על שיר נוסף. המטרה היא להמשיך ליצור ולשיר עוד ועוד ועוד".
מה המוטו המוביל אותך כסטייליסטית וכתבת אופנה?
"אני מאמינה בהתמדה ובכך שאם נופלים או נכשלים – תמיד צריך לקום בחזרה על הרגליים ולנסות שוב. גם אם זה קשה ולוקח זמן. מאמינה גם שאם אתה מוכשר, מתמיד ונעים לעבוד אתך, בסוף אי אפשר להתעלם ממך".
מה השאיפה הגדולה שלך?
"להצליח בגדול תוך כדי שאני עושה את כל הדברים שאני רוצה לעשות ושעושים לי טוב בלב ובנשמה. לא אחד מהם. את כולם".
שאלה ששאלו אותך מיליון פעם ומאוסה עלייך?
"אם אני אשתו לשעבר של שי חי. חאלאס, תתקדמו!".
היית הולכת להשתתף ב"אח הגדול"?
"קשה לי להאמין שהייתי עוזבת את הילדים שלי לתקופה כזאת ארוכה".