הגיטריסט יהודה קיסר, צפוי לקבל במהלך השבוע פרס מפעל חיים ממשרד התרבות. הוא סיפר היום (ראשון) בראיון בגלי צה"ל כי הוא "לא קורא תווים ולא יקרא לעולם. מעולם לא למדתי לקרוא תווים, אני כבר לא צריך". הוא הסביר: "פעם אמרתי בראיון שמי שלומד תווים לומד גם את כללי המוזיקה, מה מותר ומה אסור ואז הוא חייב להתייחס אליהם. אני לא רוצה ללמוד אותם, ואני עושה מה שאני רוצה".
לדברי קיסר, הוא הגיע לשליש האחרון של העשייה. "ההערכה והכבוד שקיבלתי הרבה יותר מרגשים אותי מהפרס של 50 אלף השקלים", הסביר, "בסך הכל, אני 50 שנה על הבמות, אז זה אלף שקל על כל שנה". הוא הוסיף: "לפני 10 שנים קיבלתי פרס אקו"ם על מפעל חיים. מי שרצה במהלך הקריירה שלו שלח בקשות לכל מיני גופים שמחלקים פרסים, אותי זה בחיים לא עניין".
הגיטריסט סיפר על הרגע שבו נודע לו על הזכייה בפרס. "נסעתי לדימונה, וקיבלתי טלפון שבו נאמר 'השרה מירי רגב רוצה לדבר איתך'", שיתף, "באותו הרגע שאלתי 'מה עשיתי?'". הוא הסביר: "היא עלתה על הקו ובישרה לי. אני נזכרתי שלפני שנה שלחו מייל של 'מי רוצה להיות מועמד', ואף פעם לא שלחתי בקשה, והפעם הזו שלחתי".

הוא ציין מהם הדברים שהיא אמרה לו: "היא בישרה לי 'אתה אדם שעשה המון בשביל התרבו ב-50 השנים האחרונות, החלטנו להעניק לך פרס על מפעל חיים. השנה התחלנו את קטגוריית המוזיקה הים תיכונית. והקטגוריה תמשיך בשנה הבאה ומישהו אחר יקבל את הפרס". קיסר סיכם את דבריו ואמר: "מישהו שלח לי עכשיו מייל 'יהודה המכבי ניצח בחנוכה'".