אם יש קלישאה יותר קלישאתית בתעשיית המוזיקה מ"משבר האלבום השני", זו ההתמודדות של סולני להקות מצליחות עם החיים אחרי הלהקה.  כשמיקיאגי, מיכאל הירשמן, היה בן 18, הוא היה סולן "נוער שוליים", אחת הלהקות המפורסמות והמצליחות בארץ, שהחזיקה באמתחתה להיטים כ"ציירי לך שפם", "אמסטרדם" ועוד.



ב־1992, עם פירוק הלהקה, ניסה מיקיאגי לשחזר את ההצלחה עם אלבום סולו, "תקליט ילדים", שלא עמד בציפיות, כשל ופנה לאפיקים אחרים, בהם איפור והשתתפות ב"האח הגדול", שהחזירה אותו לרגע קט לתודעה.





בימים אלה, 26 שנה מאז אותו אלבום כושל, מיקיאגי (49) מנסה שוב את מזלו ומשחרר את Separated at Birth ("הופרד בלידה"), אלבום חדש שאת כולו כתב, הלחין והפיק בעצמו, ומונה 11 שירים באנגלית.



קולו של מיקיאגי עדיין משובח, ואף עוצמתי ומלטף מאי פעם, ואפילו בעל צליל חו"לי, זו כנראה גם הסיבה לכך שהוא נשמע כל כך טבעי באנגלית.  השירים, מרביתם בלדות מלודיות נעימות לאוזן מתובלות בטקסטים עמוקים, אישיים וחושפניים, כמו שיר הנושא והשירים Secrets, Some Stay The Same ו־You Can Mend A Broken Heart, ההולמים היטב את אישיותו המוזיקלית של מיקיאגי. עם זאת, הם לא מתפתחים, לא סוחפים ולא מותירים חותם לאחר ההאזנה. אולי חוץ מ־No No No, ששובר את רצף השירים באלבום בהיותו Upper ביחס לשאר. 




האזנה לאלבום המושקע אומנם רצופת הנאה ועונג, אך ספק אם זה האלבום שיחזיר את מיקיאגי לתודעה. על אף הכישרון, בסופו של דבר, זהו אלבום "אווירה" מרגיע, שקט ורומנטי, שקורץ לאייטיז, ולא ממש מחובר לסצינת המוזיקה העכשווית.