עכשיו זה רשמי: מכירת הכרטיסים נפתחה, המונים כבר החלו בחימום מיתרי הקול, והתרגשות נרשמה בקרב רבים, אך ההתלהבות הייתה מוקדמת, והזמרת לורד הניו זילנדית לורד, שהייתה צפויה להגיע לכאן בקיץ הקרוב לא תגיע לישראל. הזמרת הודיעה היום (ראשון) כי היא תבטל את ביקורה בארץ ואת הופעתה שהייתה אמורה להתקיים בגני התערוכה בתל אביב ב-5 ביוני 2018.



"היי חברים, אז בנוגע להופעה בתל אביב, קיבלתי כמות ענקית של הודעות ומכתבים, ניהלתי הרבה דיונים עם אנשים עם דעות שונות ואני חושבת שההחלטה הנכונה בזמן זה היא לבטל את ההופעה", כתבה לורד בתגובה רשמית לביטול. "אני רואה את עצמי כצעירה מעורבת, קראתי הרבה ושמעתי הרבה דעות לפני שהחלטתי לקבוע הופעה בתל אביב, אני אני לא גאה להודות בכך שלא עשיתי את הבחירה הנכונה בפעם הזו. תל אביב, זה היה חלום שלי לבקר בפינה היפהפייה הזו של העולם במשך שנים רבות, ואני באמת מצטערת לבטל את ההתחייבות שלי לבוא להופיע בשבילכם. אני מקווה שעוד נרקוד יום אחד".



כזכור, מוקדם יותר היום, מפיקי המופע בישראל מסרו הודעת ביטול: "לצערנו אנו נאלצים להודיע על ביטול ההופעה של לורד שתוכננה ליוני הקרוב בישראל , התשלום עבור הכרטיסים, למי שכבר רכש, יוחזר תוך 14 ימי עסקים. על הנסיבות שהביאו לביטול, לורד תוציא בקרוב הודעה בטוויטר".






לפי תגובה של הזמרת בטוויטר מיום שישי האחרון, ייתכן והסיבה היא לחץ מצד ארגונים אנטי-ישראליים. כמו אומנים רבים שמחליטים להגיע ולהופיע בישראל וזוכים לתגובות חריפות בין אם ממעריציהם או בין אם מארגונים המבקשים להחרים את ישראל. הביקורת הזו לא פסחה על לורד שזכתה גם היא לתגובות קשות ממעריציה שהגדילו לעשות ושלחו לה מכתב רשמי בו הם טוענים כי "הופעתה בתל אביב מרמזת על תמיכה במדיניות הכיבוש של ישראל על העם הפלסטיני" - כלשון המכתב.



לאחר שאחד ממעריציה העביר לה את המכתב, הזמרת פרסמה ביום שישי הודעה בטוויטר בה כתבה כי לקחה את העניין לתשומת ליבה. "שוחחתי עם אנשים בעניין" כתבה לורד, "ואני שוקלת את כל האופציות" הוסיפה. לסיום סיכמה – "תודה שאתם מלמדים אותי, גם אני לומדת כל הזמן".