הסרטן, השיער וההחלמה: שרון חזיז פרצה לעולם הבידור הישראלי בשנות התשעים בסדרה "עניין של זמן" ועד מהרה הפכה לאחת הכוכבות הגדולות של העשור עם להיטים כמו "קח אותי לשם", "השמיים של יוליה" ו"מלך הכביש". כשהזמרת חשפה בשנת 2005 כי היא חלתה בסרטן, המדינה הוכתה בתדהמה ועקבה בדאגה אחר החלמתה המוצלחת. לכבוד קמפיין תרומות השיער לחולות סרטן של עמותת זכרון מנחם ו"פנטן" שמתקיים השבוע, השתתפה אמש חזיז בתוכנית "אנשים" בערוץ "קשת 12" ושיתפה בחוויותיה מהמחלה.



"אני מאוד מודעת ורגישה לגוף שלי. יום אחד הרגשתי גוש בשד והלכתי לרופא שלי ולעוד רופא והם אמרו לי: 'די, אין לך כלום', אבל לא הייתי רגועה", סיפרה חזיז. "בשלב מסויים כירורג אמר לי 'רוצי לממוגרפיה'. אני עשיתי בדיקות וחיכיתי למחלה, וכשקראו לי לבית החולים, באיזשהו מקום הרגשתי הקלה. זה נורא, זה איום, זה פחד גדול, אבל לפחות אמרתי: 'אני יודעת שיש לי, אני לא סתם פוחדת'".





"הילדה שלי הייתה בת שלוש וחצי, אמרתי לה שיש לי פצע חזה, בציצי, והיא ידעה שאמא הולכת לעשות זריקה בציצי ושהיא תהיה עייפה", שיתפה הזמרת. "התחלתי כימותרפיה, נשר לי השיער והרבה, בגלל בתי עשיתי פאה שנדבקת לראש. היא בדיוק הייתה בגיל של הנסיכות, ושל לעשות צמות, ולא רציתי שהיא לא תחווה את זה, אבל באיזשהו שלב לא הייתה לי ברירה אלא להוריד את הפאה כדי שהשיער יבריא".



"חברה אמרה תתייחסי לזה בקלילות והיא תקבל את זה בקלילות", הוסיפה חזיז. "יום אחד אמרתי לה 'אנה, אמא מרגישה שהשיער ממש שרוף, היום כשאת חוזרת מהגן אמא עומדת לעשות שיער קצוץ קצוץ קצוץ. כשהיא חזרה חיכיתי לה בחלון והיא ראתה אותי ואמרה 'אמא, את נראית כמו אבא', צחקנו על זה כל הזמן, היה לי הומור בסיטואציה ההזוייה".



"כשהחלטתי לשתף אנשים מצבי, אמרתי לעצמי שאני עושה את זה כדי שידעו שגילוי מוקדם יכול להציל חיים, וגם לבחורות צעירות וחיוניות זה יכול לקרות ולא רק למבוגרים, אבל אחר כך הבנתי שזה ששיתפתי גם עזר לי להחלים. כשהודיעו לי, הדבר הראשון שחשבתי זה 'מה יהיה, לא יהיה לי שיער'. אחר כך אמרתי לעצמי 'איזה שטחית את', אבל כולנו אומרות את זה, כולנו רוצות להיות יפות וחיוניות וזה בסדר, זה לא שטחי. מאוד חשוב לנשים בתקופת המחלה ללבוש פיאות משיער טבעי, לכן חשוב לתרום שיער ".