מאחורי כל שיר או אלבום מסתתרים סיפור. אצל שי אוחיון (37), מדובר בסיפור לא פשוט. אוחיון, כיום מתגורר בגבעתיים ובמקור ממגדל העמק, פרץ לראשונה לתודעה בשלהי 2004 עם אלבום הבכורה "לעוף גבוה", שמתוכו בלט הלהיט "איתך" שחרך את הרדיו. "הייתי ממש ילד כשהאלבום יצא", מספר אוחיון ממרחק הזמן. "אני מודה לאל שלא הסתחררתי יותר מדי מההצלחה ההיא. היום אני יותר בשל להצלחה, ויותר חכם ובעל ניסיון לא להתבלבל ממנה".


ב־13 השנים שחלפו מאז אותו להיט, אוחיון שחרר סינגלים בודדים, מיעט להופיע והשקיע בדבר היקר לו מכל: הבית והמשפחה. "בזמן שעבר מאז אלבום הבכורה, הספקתי להתחתן, להפוך לאבא ולהתבסס כלכלית בחברת קציני רכב. עכשיו, תודה לאל, אני מוכן לחזור להופיע ולהשתלב בתעשיית המוזיקה שוב", הוא אומר.



מה צפוי באלבום החדש, "הדברים הפשוטים"?
"תראה, אני לא מתכנן מה לכתוב, אני כותב מה שבוער בי לכתוב. אתן לך דוגמה. לפני כשנתיים גילינו כי אשתי, טוני, חלתה בסרטן. ברגע שמגלים דבר כזה, אתה בתחושה של בלבול, של אי־ודאות, של פחד מהתמודדות. כלומר, השירים שנכתבו לאלבום החדש נוצרו מאותן תחושות. החלטתי שאת האלבום הזה אני מקדיש, מתחילתו ועד סופו, לאשתי, כדי שתדע כמה אני אוהב אותה ומודה על כל יום במחיצתה".





לאחרונה יצא לרדיו "שבת בבוקר", שיר חדש בניחוח ים־תיכוני מאלבומו העתידי של אוחיון, פרי שיתוף פעולה עם רועי זו־ארץ. אוחיון מספר כי הקדיש את השיר לאשתו, שלשמחתו החלימה מהמחלה הקשה. "השיר נכתב בזמן שלאשתי ולי היו קשיים בזוגיות, ורציתי לכתוב שיר כדי לשמח אותה ולהסב לה אושר. כשסיימתי את השיר, הלכתי לרועי, שאיתו יש לי חיבור מדהים, הוא גאון מוזיקלי, והשמעתי לו את השיר. הוא התלהב מאוד מהפזמון, אבל אמר שצריך לשנות קצת את הבתים ועבד על השיר. בזמן שהייתי אצל רועי באולפן, ישבו שם שלמה ארצי ומוש בן ארי, שמעו את השיר, התלהבו מאוד ופרגנו. אין לי ספק שמדובר בלהיט הבא של ישראל".



היית מגדיר עצמך כזמר מזרחי?


"כן. אני זמר מזרחי, ים־תיכוני, למרות שאני שר בכל מיני סגנונות. גדלתי בבית מרוקאי, ובמקביל שירתתי בנעוריי בחבורת זמר של שירי ארץ ישראל".



המעבר ממגדל העמק לגבעתיים השפיע על יצירתך?
"הדבר העיקר שהשתנה הוא הכמיהה והגעגועים לשורשים, לבית שבו גדלתי ושייך לעבר. למזלי לא שכחתי מאיפה באתי ולעולם לא השתניתי. יש אנשים שנעשים כוכבים ואז מאבדים את עצמם. אני שמח שלי זה לא קרה".




אתה לא רוצה להיות כוכב?
"אני אהיה כוכב, רק עם יותר חוכמה וניסיון".

ניסית את מזלך בריאליטי כישרונות בטלוויזיה?
"האמת היא שניגשתי ל'דה ווייס' ועברתי את האודישנים, אבל יומיים לפני הצילומים החליטו לוותר עלי. אני לא פוסל השתתפות בתחרויות כאלה, אבל אין לי כוח לכל הבירוקרטיה שמסביב".

אם לא היית מוזיקאי, מה היית?
"איש שתורם לקהילה. אני אוהב לתת מעצמי למען אנשים אחרים". 

שי אוחיון – השקת הסינגל "שבת בבוקר", 27 בדצמבר, רביעי, 22:30, מועדון דבלין, הרצליה