נפרדים מהרעש: המוזיקאי אמיר קרטס, ממייסדי להקת הרוק הישראלית "רעש", הלך לעולמו אתמול בגיל 53 לאחר מאבק במחלת הסרטן שהתגלה בגופו בחודש מאי האחרון. קרטס הקים את רעש ב-1991, לצד החברים רע מוכיח, ג'וני שועלי ועודד פרח. הוא מילא בה את עמדת השירה, גיטרה, פסנתר וקלידים והיה אמון על כתיבת רבים משירי אלבום הבכורה שלה, "רעש רק רעש. ק", שיצא ב־1994. בשנת 1996 יצא אלבומם השני, "תמימות", ואלבומם האחרון, "אני זה לא אתה", הגיע בשנת 2000. שנה לאחר מכן התפרק ההרכב.



ג'וני שועלי סיפר לאיריס קול ברדיו 103FM על חברו שנפטר, ועל הימים בלהקה: "הוא היה אדם מדהים, מאוד סלחן, לא שומר טינה לאיש. הוא היה אדם ללא זעם או כעס שראה תמיד את הטוב בכל אחד, והיה מוצא בכל אחד את נקודות האור. מעבר לכך שהוא היה מוזיקאי הוא גם היה טכנאי ועסק גם בהפקה".





"להקת 'רעש' התפרסמה בזכות שש שירים ,ואמיר היה שותף בה לנגינה ולשירה", הוסיף שועלי. "בחודש מאי נפגשנו לנגן יחד וכבר אז הוא חש ברע, הוא בקיש שנתפלל עליו, לאחר בדיקות מעמיקות התגלה הסרטן שהוביל למותו. אני חושב שהייתי החבר האחרון שראה אותו לפני שנפטר".




"אנחנו עובדים על פרויקט חדש של 'רעש' ועל השירים והביצועים שלא ראו אור ולא יצאו החוצה", סיפר המוזיקאי. "ביצענו חזרת אימון שגרתית וזו הייתה החזרה האחרונה. לא חשבתי שזה יסתיים כל כך מהר".



עריכה: איתמר זיגלמן