הזמר עמיר בניון הגיב הערב (ראשון) בערוץ 20 לפנייתו של חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בבקשה לבטל את הופעתו של האמן בגוף הבינלאומי ביום השואה הבינלאומי, זאת בשל היותו "גזען", לדבריו. בניון טען כי ""אסע לשם אף על פי שזה לא מקום שאני אוהב ואגיד להם מה שיש לי להגיד בעברית ובערבית".



בניון הסביר כי "השיר שאבצע נכתב ב-2014. אני כתבתי את הלחן נסענו עם השיר במשלחת שיצאה מהכנסת לאושוויץ, שרתי את זה שם, זה היה מדהים ומרגש, ומאז עניינים התגלגלו. זה נכנס לסרט שעשו בקוסובו על השואה ואח"כ קיבלנו הזמנה מהאו"ם, ואז עלה לי רעיון שצריך לעשות את השיר הזה בשלוש שפות". 



"הטקסט מצמרר כי הוא אמיתי ומפחיד", הוסיף בניון. "עכשיו זה התפקיד שלנו לקחת את הלפיד ולהאיר אותו בכל הכוח, ואני אחדש לך משהו - לא רק אותו בחור נכבד ניסה להקשות על הנסיעה שלי לאו"ם, אלא גם אנשים יותר נכבדים ממנו. אני אסע לשם, אף על פי שזה לא מקום שאני אוהב ואגיד להם מה שיש לי להגיד בעברית ובערבית, והשותפים שלי יגידו את המסר באנגלית". 



פריג'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
פריג'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כזכור, מוקדם יותר סיפר הח"כ ממרצ כי "פניתי למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בעקבות כוונתו להזמין את הזמר עמיר בניון לשיר באירוע של האו"ם", הוא הוסיף כי "מדובר בזמר שמזה תקופה ארוכה מנצל את כישרונו ואת מוכרותו הציבורית בכדי להפיץ שנאה וגזענות".


לדברי פריג', "אינני רוצה שגזען ייצג את מדינתי באו"ם, ומכיוון ששגריר ישראל באו"ם מתקשה להבין זאת, פניתי למזכ"ל גוטרש על מנת שיתקן את המעוות".