מי היה מאמין ש־22 שנה חלפו מאז שההרכב אינפקטד מאשרום יצא לדרך? אפילו "דובדב", עמית דובדבני, חצי מצמד הטראנס אינפקטד מאשרום, לא מאמין שעבר כל כך הרבה זמן מאז שהוא וארז אייזן, ישבו באולפן המאולתר שלהם בקריות ועשו טראנס. "קשה לי לדבר על זה", אומר דובדב כמה שעות לפני שהוא טס בחזרה לביתו בלוס אנג'לס, "אני לא מאמין ש־22 שנה עברו להן כל כך מהר".



ההרכב הבינלאומי המצליח ממשיך לשמור על המסורת, ויגיע לקונצרט ענק בזאפה לייב פארק בראשון לציון במרץ הקרוב. אבל זה לא הדבר היחיד ש"דובדב" ואייזן חוגגים. 2018 זו לגמרי השנה של ההרכב, ובה הם משיקים סטארט־אפ מוזיקלי, משחררים אלבום חדש, חותמים על עסקת ענק עם חברת סרטים וסדרות פעולה בארצות הברית וממשיכים להופיע בלי הפסקה.



אבל נתחיל ברשותכם, מההתחלה. השנה היא 1996, עמית דובדבני וארז אייזן נפגשים בקריות. הטראנס לא היה זר לשניהם והחיבור התבקש. דובדבני כבר השתפשף כדי.ג׳יי במסיבות, אייזן צבר קילומטראז' כבר מגיל 16 בסצינת הגואה טראנס. השניים חוברים זה לזה ומקימים את ההרכב הבינלאומי המצליח ביותר שיצא אי פעם מישראל: אינפקטד מאשרום. במהלך 22 שנות יצירה מוזיקלית הם מוציאים 11 אלבומים, עשרות סינגלים, קליפים מושקעים, טראקים שראו אור בפסי־קול ובמשחקי קונסולה ומחשב, והיו לישראלים הראשונים שנכנסו לרשימה הנחשקת של DJ Mag Top 100. ב־2005 הם נכנסו ישירות למקום ה־26, וב־2007 נסקו למקום התשיעי.





אז מה השתנה בטראנס במהלך השנים? מה השתנה בכם?
דובדב: "המון השתנה. ממסיבות ביערות וסצינה מחתרתית ורדופה, הגענו למצב שבו אנחנו נמצאים היום. טראנס משודר ברדיו, בפסטיבלים, בפסקולים של סרטים ובמשחקי קונסולה. ואנחנו? תשמע, יש לי משפחה ושלושה ילדים, אני פחות קרחניסט ממה שהייתי, אבל אני מתנחם בכך שהעבודה שלי היא לצאת למסיבה ולתת בראש, כך שזה משאיר אותי צעיר".



אתה לא מתגעגע לטראנס של פעם, למסיבות הטבע?
"אני מתגעגע, אבל מבין שזו תקופה שלא תחזור. אני נהנה ממה שיש לי כרגע, ומרגיש בר מזל שהייתי שם בהתחלה".



גם לך, אייזן, יש שלושה ילדים. איך נשמעת מוזיקה של יוצרים עם שלושה ילדים? מה ההבדל בסאונד שלכם היום לעומת הסאונד בתחילת הדרך?
אייזן: "לא יודע אם ילדים משנים את הסאונד, אבל ללא ספק שהם משנים את קצב העבודה. לוקח לנו הרבה יותר זמן, כי יש לנו פחות שעות להקדיש ולשבת באולפן. פעם היינו יושבים עד שיוצאת הנשמה. היום צריך לתת אהבה לילדים ויחס, להוריד בבית ספר, לקחת לחוג כדורגל, אז הכל לוקח לנו הרבה יותר זמן".



אינפקטד משרום בהופעה לציון 20 שנות פעילות. שלומי פינטו, יח"צ
אינפקטד משרום בהופעה לציון 20 שנות פעילות. שלומי פינטו, יח"צ



מה הסיפור עם הסטארט־אפ המוזיקלי החדש?
דובדב: "הסטארט־אפ התחיל מזה שרצינו ליצור את התוכנות האלה מתחילת הדרך של אינפקטד. פנינו לכמה אנשים שלא ידעו איך לפתור את זה, עד שמצאנו את הצוות הנכון - 'פוליוורס', והם מצאו לנו פתרונות לבעיות וככה נולדה החברה. מדובר בתוספים לעשיית מוזיקה שתישמע כמו הסאונד של אינפקטד מאשרום". לפני שבועיים הסטארט־אפ עלה לאוויר ונמכרו יותר מ־15 אלף מנויים ברחבי העולם, ב־150 דולר למנוי. מדובר בהצלחה מטורפת. החברה שווה היום מיליונים".



מי קהל היעד שלכם?
"יוצרי מוזיקה חובבים ומקצוענים, כדי לעזור להם למעשה בתהליך יצירת הסאונד שהם רוצים ובמוזיקה המקורית שלהם".



מה מחכה לנו באלבום החדש שלכם?
אייזן: "האלבום החדש, 12MI, שיצא בעוד חודש, ממשיך את Return to The Sauce. אנחנו ממשיכים בכיוון פסיי טראנס (טראנס פסיכודלי - ר"פ), והאלבום ממשיך את הכיוון הזה. מדובר באלבום אוסף מיוחד של רימיקסים של אינפקטד מכל הזמנים, בשיתוף פעולה של אמני טראנס מכל העולם, ובהם גם נציגות ישראלית של בלייס וסקאזי שחברו להרכב".



איך נוצר קשר עם חברת ההפקות והסרטים?
אייזן: "פנה אלינו המפיק המוזיקלי של Bad Robot Productions, חברת ההפקות של ג'יי ג'יי אברהמס, ואמר לנו: בואו נעשה מוזיקה יחד אצלנו, שתהיה מיועדת לסדרות. זה לא כמו שבאים ומישהו קונה טראק שלך לסדרות. זו גישה אחרת לגמרי, ש־Bad Robot מחליטים לעשות את זה אצלם אין־האוס. התחלנו לעבוד שם. האולפנים קצת רחוקים, בסנטה מוניקה, אבל זה מגניב. זה הולך לצאת בסדרות טלוויזיה אמריקאיות. אנחנו לא יודעים כרגע איזה, כי הם בעצמם עדיין לא יודעים. אבל ברגע שנדע, גם אתם תדעו".





אחרי כל כך הרבה שנים בארצות הברית, אפשר להגיד שאתם כמעט אמריקאים. איך נראית ישראל של 2018 מבעד לעיניים אמריקאיות?
דובדב: "קודם כל, זה לא כמעט אמריקאים. אנחנו אמריקאים ואזרחים אמריקאים. ברור שישראל השתנתה, אבל אנחנו מבקרים אותה באופן קבוע כמו תיירים, באים לפה להופעות ולאכול המון".



התחלתם בקריות, המשכתם בהודו וסיימתם בחוף המערבי. אתם לא היחידים מהדור שלנו שעשה את זה. האם זהו מסלול ההתברגנות שעשה הישראלי הקרחניסט?
דובדב: "יכול להיות. נסענו לארצות הברית בעקבות שיתופי פעולה עסקיים. המטרה שלנו הייתה להיות שם שנה, אבל נשארנו".



זה מה שאומרים כל הישראלים שחיים בארצות הברית.
"אייזן: "כן, אבל אתה צריך להבין שדברים קרו. פתאום מציעים לך לחתום בלייבל אמריקאי ענק, ואז מזמינים ממך מוזיקה למשחקי מחשב, ואז מוזיקה לסרט הוליוודי. אחר כך אתה מתחתן ונולדים לך ילדים, ואתה נשאב".



ביום חמישי, 29 במרץ, ב־21:00, חברי ההרכב יופיעו בלייב פארק בראשון לציון. יתארח: שלומי שבן על פסנתר כנף בליווי 20 כלי מיתר ונשיפה, בעיבודים חדשים של אינפקטד מאשרום. זו הפעם הראשונה שבה דובדב ואייזן מצרפים אליהם אמן דוגמת שבן למטרת ביצועים מיוחדים של קטעים מהרפרטואר של ההרכב, שיבוצעו עם השפעות של מוזיקה קלאסית. עוד יעלו בביצועים מיוחדים: טונה, אמיר דדון, התקווה 6, ASTRIX, Bliss, סקאזי ומיסטר בלאק (Warriors) ו־RIOT. מחירי כרטיסים: 179־199 שקלים, פרטים באתר זאפה.