הזמרים עמיר בניון, מירי מסיקה ודוד ד'אור הופיעו הלילה (שלישי) בטקס יום השואה הבינלאומי שהתקיים באו"ם בניו יורק. בטרם ביצוע השיר, פנה בניון לשגריר הפולני שנכח באולם בעניין החוק הפולני השנוי במחלוקת שהועלה לאחרונה בפרלמנט במדינה. ״רציתי לפנות בבקשה מקווה שלא חוצפנית לשגרירות הפולנית. אני מבקש מכם - אנא למדו אך ורק את האמת שאת חלקה אתם הולכים לשמוע עכשיו״, אמר בניון על הבמה.
מסיקה, ד'אור ובניון ביצעו שיר שהוקלט במיוחד "The Last Survivor" מול עשרות שגרירים בשלוש שפות: אנגלית, עברית וערבית. בניון אמר לאחר הטקס לכאן ב' כי "היה מרגש וכיף, היו דברים שהיו צריכים להיאמר, את מה שבאנו לעשות עשינו".
על פנייתו לשגרירות פולין ציין הזמר ש"הדבר היחידי שיותר גרוע מהשואה זה העיוות של ההיסטוריה, השגריר לא ענה אבל אני יכול להבין למה".

בניון הוסיף כי קיבל הזמנות ממדינות מוסלמיות להופעות בעקבות שירתו בערבית. "ידעתי שאם יהיו שם ערבים אקבל כמה כרטיסי ביקור. קיבלתי כבר כרטיסי ביקור משגריר ממרוקו".

בניון, מסיקה וד'אור באו"ם

 


כזכור, לאחר הפרסום בתחילת החודש אודות ההופעה הצפויה, חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) פנה למנכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בבקשה שלא להזמין את בניון להופיע באירוע. "אינני רוצה שגזען ייצג את מדינתי באו"ם, ומכיוון ששגריר ישראל באו"ם מתקשה להבין זאת, פניתי למזכ"ל גוטרש שיתקן את המעוות", אמר.
 
לאחר הפרסום, נודע כי שגרירות ארצות הברית מסרבת להנפיק לזמר ויזת כניסה למדינה אך לבסוף הדבר סודר ובניון טס להופיע כמתוכנן.