הזמר קובי אפללו (41) פרץ לחיינו בשנת 2006 עם הסינגל 'בא מן השתיקה' ומאז הפך למוזיקאי מוערך בתרבות הישראלית, והשיק 4 אלבומים, שניים מהם אלבומי זהב. לכבוד השקת שירו החדש 'חוזרים לחיים' שוחח היוצר עם איריס קול ברדיו 103FM וסיפר על הקשר בין השיר לסדרה "חוזרים לחיים": "הסינגל הוא שיר הנושא של סדרת הדוקו 'חוזרים לחיים' שתעלה בקרוב ב'ערוץ עשר' ועוסקת בזירת ההשתלות בישראל".



"זו אחת הסדרות הכי מטלטלות ומרגשות שעשו כאן", אמר אפללו. "מדובר בסדרה יוצאת דופן שנכנסת לעומקי התהליך המורכב שמכיל כל כך הרבה אנשים וכל כך הרבה גורמים. סביב כל אחד יש מאות אנשים שמתפללים שההשתלה תתקיים ותיקלט בגוף. לעיתים המושתל מקבל את החיים באמצעות אדם שנפטר וזה מטורף, בשביל שהוא יחיה מישהו אחר צריך למות. אני מאמין שכל מי שיצפה בפרק אחד יתמכר במהרה".





"נפגשתי עם אנשי ערוץ 10 שסיפרו לי על הסדרה וביקשו שאכתוב עבורם שיר", הוסיף הזמר. "אני מניח שפנו אליי כי אני זמר שמצליח לרגש. אחת המחמאות הכי טובות שקיבלתי לאחרונה הייתה ש'להאזין לשירים שלי זה להאזין לחיים', קיבלתי צמרמורת כשראיתי את ההודעה הזו. העולם הפנימי מאוד מרגש אותי והשיר פשוט כתב את עצמו. בשעה אחת התחלתי לכתוב ובשעה שש הוא כבר היה מוכן". 




"מדובר בשיר מאוד ממוקד על נושא שהתבקשתי לכתוב עליו, לא ניסיתי לחשוב עליו כשיר לרדיו ולבחון את השיקולים של המדיה הישראלית, פשוט כתבתי אותו כפי שהוא. זהו שיר מסע שרלוונטי לכולנו. אני מרבה להתבונן על החיים פנימה ועל התהליכים שעוברים לנו על הנשמה. כיום אנו חיים בתקופה בה הטקסטים לא מקבלים את המשקל הראוי לטעמי. יש גם קהל שלם שעושה פחות רעש ומחפש את השירים העמוקים עם הטקסטים משמעותיים. אליו אני מכוון".

עריכה: איתמר זיגלמן