אם יצא לכם לשמוע רדיו בשנה החולפת או לבלות זמן פנוי ברשתות החברתיות, אולי נתקלתם בשם מאי ספדיה, הזמרת הצעירה ששיר הבכורה שלה, "Goodbye My Love" הפך להיט בגלגלצ ושיריה "Never Mind", "Love To Love You" ו-"Irresistible" צברו מאות אלפי צפיות ביוטיוב וסימנו אותה כהבטחה מרעננת וצעירה בפופ הישראלי.



מה שמייחד את ספדיה מוזיקלית, זה הדגש הנרחב שהיא שמה על הפקה עכשווית ומושקעת, על ביצוע מדויק ומלא נשמה ושמירה על סטנדרטים גבוהים כשמדובר בשילוב בין טקסט ללחן.



לאחר אפיזודה מתמשכת שלה עם שירה בלועזית, ספדיה משחררת היום סינגל ראשון בעברית - "תתקרב אליי", בלדה אוריינטלית רומנטית שכתבה והלחינה על היחסים בינו לבינה.





הפעם הראשונה בה הציבור הישראלי נחשף לספדיה (22) החיפאית אירעה בשנת 2013 כשהשתתפה ב"אקס פקטור", אך לא העפילה לשלבים המתקדמים בתכנית. בזמן שחלף מאז, השתפשפה, העמיקה בלימוד המוזיקה וההפקה ורקמה סגנון אישי שנשמע יותר בוגר ופחות "בוסרי" מאותה נערה עדינה וביישנית שניסתה מזלה בריאליטי המוזיקלי.



"השיר החדש מאד חשוף וכנה", מספרת ספדיה, "הוא נולד בדרך די מצחיקה: ישבתי ברכב וכתבתי את המילים, כשאת הלחן יצרתי בראש. מוזיקאים זה עם דרמטי, איך שקורה להם משהו - נולד שיר חדש לעולם".




מדוע החלטת לעבור לשיר בעברית?
"עברתי לעברית כי רוב השירים שאני כותבת הם בעברית. יש לי המון שירים במגירה. לא מזמן העליתי הופעה עם הנגנים של האלבום שעתיד לצאת והתגובה העיקרית של הקהל הייתה: 'למה את לא מוציאה את זה?', אז הנה - אני מוציאה. אה, יש עוד נקודה חשובה: אנחנו נמצאים במדינת ישראל".

מה מייחד אותך משאר זמרי הפופ בסצנה?
"אני לא יוצרת בדיוק פופ סטנדרטי. משולבים בשיריי אלמנטים מהמזרח שיש לי אהבה גדולה אליהם וגם סאונדים אלקטרוניים עדכניים. הסאונד שאני מוציאה בשירים שלי, ועל זה אני מסירה את הכובע בפני המפיק שלי, גבי גויכמן, הוא יוצר מוזיקה ישראלית עם סאונד הכי עדכני שיש מחו"ל".

היית הולכת היום שוב לנסות מזלך בתכנית ריאליטי מוזיקלית?
"אני לא חושבת שהייתי הולכת שוב, אבל אני גם לא פוסלת את זה במאה אחוז".

לאן חולמת להגיע?
"החלום הכי גדול שלי הוא שאנשים יקשיבו לשירים שלי, יתחברו אליהם ויתרגשו מהם".