הזמר ג'סטין טימברלייק הופיע הלילה (שני) במופע המחצית של משחק הסופרבול בארצות הברית. טימברלייק הופיע באצטדיון יו.אס בנק במיניאפוליס שבמדינת מינסוטה במשחק הגמר בין ה"ניו אינגלנד פטריוטס" וה"פילדלפיה איגלס". כוכב הפופ ביצע כמה מלהיטיו המוכרים כמו "Cry Me A River", "Sexy Back", ו-"Rock Your Body", לפני שביצע את השיר “I Would Die 4 U” בדואט עם הקלטה של הזמר המנוח פרינס שהוקרנה על רקע באצטדיון. כזכור, פרינס מת בשנה שעברה ממנת יתר. 


בעוד שרבים, כמו השחקנים יו ג'קמן ואוונג'לין לילי, שיבחו את טימברלייק על הופעה מוצלחת בגמר הפוטבול האמריקאי, משפחתו של פרינס צייצה כי היא לא אישרה את השימוש בהקרנת דמותו במופע והזמר ספג ביקורת מרבים אחרים שטענו כי הוא ניצל את פרינס לאחר מותו. אחרים אף הזכירו לו כיצד לעג לו בעבר כאשר היה עדיין בחיים. כאשר טימברלייק קיבל פרס בשמו של פרינס בטקס גלובוס הזהב ב-2007, הוא התכופף מתחת למיקרופון על מנת ללעוג לקומתו הנמוכה של הזמר. אחרים הזכירו כי טימברלייק גם לעג לפרינס בשיר שהקליט באותה שנה וכי בין השניים הייתה יריבות מרה. 


טימברלייק עורר סערה גם בפעם הקודמת שבה הופיע בסופרבול. ב-2004 הוא הופיע במופע המחצית לצד הזמרת ג'נט ג'קסון ובסיומו חשף את שדה לעיני מיליוני צופים, ביניהם ילדים. האירוע גרר ביקורת חריפה על הזמר שנאלץ להתנצל. טימברלייק ניסה להסביר אז וטען כי התקרית הפרובוקטיבית קרתה "בטעות".