שם גדול נוסף עומד לעזוב את עולם המוזיקה: הזמר והיוצר פול סיימון הודיע אתמול כי בקיץ הקרוב, עם תום סבב ההופעות הבינלאומי האחרון שלו, הוא יפרוש מפעילות אחרי יותר מ-50 שנות קריירה. "זה מרגיש כמו הקלה", אמר סיימון (76) שהודה כי "אני חושב על מוזיקה כל הזמן". סיימון הודיע אמש כי ב-16 במאי הוא יחל את מסע ההופעות האחרון שקיבל את השם "הכיוון הביתה - מסע הפרידה" ויכלול "רפרטואר מדהים מכל הקריירה של להיטים על זמניים ושירים קלאסיים שחדרו והשפיעו על התרבות העממית במשך דורות".



ההופעה הראשונה תהיה בוונקובר, ולאחריה יתקיימו עוד 19 הופעות בארצות הברית ובקנדה. ב-30 ביוני ייפתח החלק האירופי של מסע הפרידה בהופעה בשטוקהולם ולאחריה הוא יגיע לנורבגיה, דנמרק, בלגיה, הולנד, בריטניה ואירלנד וההופעה האחרונה תהיה בלונדון ב-15 ביולי בהשתתפותם של ג'יימס טיילור ובוני רייט.





סיימון ציין כי המסע הוא "סיכום מתאים לקריירת הופעות שהחלה בתחילת שנות ה-60 והקבילה למסע האמנותי שלי בתור כותב שירים ואמן הקלטות עד היום הזה". "תמיד תהיתי איך זה ירגיש להגיע לנקודה שבה אני חושב על הסיום הטבעי של קריירת ההופעות שלי", אמר. "כעת אני יודע: זה מרגיש קצת מטריד, תחושת התלהבות והקלה מסוימת".



אני אוהב לעשות מוזיקה, הקול שלי עדיין חזק והלהקה שלי הדוקה, קבוצה יוצאת מן הכלל של מוזיקאים מחוננים", המשיך הזמר הוותיק. "אני חושב על מוזיקה כל הזמן. אני מודה על קריירה מלאת הגשמה וכמובן מודה לכל הקהלים ששמעו משהו במוזיקה שלי שנגעה בלבם".





הוא ציין כי מותו של הגיטריסט המוביל שלו, וינסנט נ'גויני, בדצמבר האחרון גם תרם להחלטתו לפרוש, אולם בסופו של דבר מדובר במרחק מהבית שהכריע אותו. "אני מרגיש שהנסיעות והמרחק מרעייתי וממשפחתי גבו ממני מחיר שהוריד משמחת הנגינה", אמר סיימון שהבטיח כי ימשיך לקיים מדי פעם הופעות באולמות אקוסטיים ויעביר את הרווחים לצדקה.



סיימון, שנולד בניו ג'רזי למשפחה יהודית ממוצא הונגרי, הכיר בתיכון את ארט גרפונקל והשניים החלו לנגן יחד ובשנת 1957 אף הקליטו סינגל שהגיע למקום ה-49 במצעד. כעבור שבע שנים, הם חתמו על חוזה הקלטות שבו היה הלהיט הראשון שלהם "Sounds of Silence". בשנת 1967, הם היו אחראים לפסקול המצליח של הסרט "הבוגר" בכיכובו של דסטין הופמן ובשנת 1970 הם פרסמו את הלהיטים "המתאגרף" ו"גשר על מים סוערים".





בשנת 1971, התפרק הצמד וסיימון החל בקריירה עצמאית כמוזיקאי וכותב שירים. בסך הכל, לאורך הקריירה הארוכה, הוא הוציא 13 אלבומי סטודיו, מכר יותר מ-100 מיליון תקליטים ברחבי העולם ו-14 מהלהיטים שלו הגיעו לעשרת הגדולים במצעדים. סיימון, שנכנס להיכל התהילה של הרוק אנד רול ולהיכל התהילה של הכותבים, גם קיבל 16 פרסי גראמי לצד פרס על מפעל חיים.



הידיעה על פרישתו של סיימון מצטרפת להודעתו, לפני כשבועיים, של סר אלטון ג'ון, כי בחודש ספטמבר הוא יחל במסע הבינלאומי האחרון שלו, שיימשך שלוש שנים ולאחריו הוא מתכוון לפרוש מהופעות. ג'ון ציין כי הוא ימשיך לכתוב מוזיקה, אולם הוא מעוניין להקדיש יותר זמן לבן זוגו ולילדיהם.