את קולו המהפנט של חמי רודנר שמעתי לראשונה בהופעה לפני יותר משני עשורים על חופה של תל אביב. חמי, שהיה אז סלונה של הלהקה "איפה הילד?" קיפץ מעל הבמה עם שאר חברי הלהקה "שהרביצו" רוק במיטבו. ביום שישי האחרון הופיע חמי ב"בר גיורא" בלונדון מיני סטור בתל אביב והראה לכולנו את הצד העצוב שבו, זה שלדבריו הביא לו המון מעריצים והצלחה. 



כולנו מכירים את שירו "מלנכוליה". שיר שמספר על בדידות, מחסור באהבה, כמיהה לאהבה ולעיתים השלמה עם הבדידות ועצב שנכרך עמה. כיום חמי נשוי ואב לילדים, אך עדיין לא שוכח להיות אומן. "את ההון הגדול שצברתי לא עשיתי משירי אהבה מתוקים", ציין בהומור חמי שהופעתו הייתה בעיקר שירים מלנכולים ונוגים. הקהל שהגיע נראה רגוע ומנומנם, לא כפי שאני זוכרת מההופעות הקודמות שלו כששר עם חבריו ללהקה את השיר "אחד אלוהים" ואת "נפלת חזק". השתחררתי מהצבא ומיד לאחר אותה הופעה רכשתי את "זמן סוכר" בקלטת.





רודנר התפרסם לראשונה כסולנה של להקת הרוק המצליחה "איפה הילד?", ומאוחר יותר פיתח גם קריירת סולו שעמה הוא ממשיך עד היום. אלבומו המשותף עם להקת שליחי הבלוז "גאולה" (2000) נחשב אחד מאלבומי הרוק העבריים הבולטים של תחילת המאה ה-21.



חברי הלהקה היו רודנר ואסף שריג, ילידי הקיבוץ גבעת ברנר, הגיטריסט יובל צמח והמתופף עומר דגני. איחוריו של המתופף לחזרות הלהקה היו מקור ההשראה לשמה: "איפה הילד?". בשנת 1989,עברו רודנר ושריג לתל אביב, וצירפו אליהם את הגיטריסט אופיר בר עמי מקיבוץ חניתה ואת המתופף החיפאי, אסף מרוז (שניגן בלהקת "קילר הלוהטת" ובאבטיפוס).



בשנת 1993 יצא אלבום הבכורה של הלהקה "זמן סוכר". לאחר שהלהקה התפרקה הוציא רודנר את אלבומי הסולו "גאולה", "מלנכוליה אהובתי", "חמלה", "מכונת השירים הגדולה" ו"זמן אסיף".



רודנר פתח את ההופעה בשישי האחרון בשיר "כל אחד והבוב שלו", "הרבה יותר יפה לי מקרוב" ואז עצר והסביר לקהל על חיבורו לשירים עצובים: "את ההון הגדול שצברתי עשיתי לא משירי אהבה מתוקים אלא משירים על שברון לב. סביר להניח שאם הייתי כותב רק על אהבה מתוקה לא הייתי מגיע לכאן".


בתום דבריו שר את השיר "בואי ניפרד" וציין שיש לו התמחות בנושא לב שבור. בין השירים הנוספים ששר היו "קראתי את מכתבך", "נפלת חזק" - שיר שבו הקהל המנומנם התעורר לחיים. "אני שר גם שירים שליליים על החיים", אמר ושר את "הדובה הגדולה".





"זה השיר מהאלבום השני של איפה הילד. זו הייתה התקופה הכי מאושרת בחיי", אמר והוסיף: "הייתה תקופה שקראתי בפייסבוק ש'נפלת חזק' הוא שיר מסוכן. אני חושב שמעולם טוב יותר לא תצא אומנות טובה".



בהמשך שר את "אימפריות נופלות" של דן תורן ומאיר גולדברג - אחד השירים האהובים עליי. חמי, שהיה ורבלי, שיתף את הקהל במחשבותיו ולקראת סוף ההופעה שאל אלו שירים אנחנו רוצים שיבצע. כולם כמובן הלכו על השירים המוכרים ואני צעקתי "אהובה". חמי ענה : "זה לא שיר שאני ביצעתי בלהקה. שיר אחר".



גם אני, כמו חמי, אוהבת מצד אחד רוק ושירי מחאה ומצד שני שירים כמו "אהובה". מעריציו בטח זוכרים שבשיר מסופר על ילדה דחויה, לא אהובה ולא מקובלת. את סוף ההופעה סגר עם השיר "גאולה" והודה לבעלי הבר שמאפשרים לכולנו לשמוע מוזיקה מדהימה וקסומה וכן במה ליוצרים גדולים כמו חמי.