כבר יותר מחצי עשור שאני עוקב בשקיקה אחר הקריירה של מאיה איזקוביץ, יוצרת וזמרת כישרונית ומסקרנת, המחלקת זמנה בין ישראל לארצות הברית ונחשבת לאחת ההבטחות הבולטות שלנו בחו"ל בשנים האחרונות. למעשה, מראשית דרכה, נתפסה איזקוביץ בעיניי כאחת הנציגות הבולטות מעבר לים, ובכל ביקור מולדת שלה מפעמת בי תחושת גאווה והערכה שהנה, יש מישהי שבעשר אצבעותיה הלכה בעקבות חלום שרבים כשלו בדרך להגשמתו, ודווקא היא מגשימה אותו בכל יום מחדש.



"הרגשתי שבארץ הגעתי למקום שלא היה מובן מאליו בכלל, והרגשתי בת־מזל על המקום הזה", מספרת איזקוביץ בענווה על הסיבה לכך שהחליטה לעבור להתגורר בניו יורק, ומוסיפה: "אבל ברמה האישית והמקצועית, החלום שלי זה לנסות ללכת על זה בגדול בארצות הברית. ידעתי שאם לא אלך על זה, ארגיש פספוס, ובדיעבד צדקתי. אגב, בעולם הטכנולוגי של היום, זה לא באמת משנה איפה אתה נמצא. אתה יכול להיות מעודכן ובקשר טוטאלי עם כל מקום בעולם".




איזקוביץ (30) פרצה לראשונה לתודעה בשלהי 2011 עם אלבום הבכורה שלה, Safe And Sound, שהביא לה זכייה בתואר תגלית השנה של אקו"ם. ב־2015 הוציאה אלבום שני, All Of The Miles, ומאז בעיקר השתתפה בלא מעט פרויקטים מוזיקליים חובקי עולם וחרשה את ארצות הברית וישראל בהופעות.

בימים אלה יצא לאוויר העולם Sparkle ("ניצוץ"), שיר ראשון מתוך מיני־אלבום חדש שלה באותו השם, פרי שיתוף פעולה ראשון עם תומר יוסף (בלקן ביט בוקס). "השיר נכתב כשבדיוק הייתי בסיבוב הופעות בארץ. כתבתי אותו על תהליך ההתפתחות האישי שעברתי בשנתיים האחרונות", היא מספרת. "אחרי שכתבתי אותו, חשבתי עם איזה מפיק יהיה הכי מדליק לעבוד, וכששמו של תומר עלה, ידעתי שזה זה. מעולם לא נפגשנו לפני כן, אז שלחתי לו מייל עם השיר. לשמחתי הוא חזר אלי, ואמר שהוא אוהב את השיר, ואז התחלנו לעבוד על השיר וככה הוא יצא. בהמשך, כיוון שלתומר היה קצת זמן פנוי, הוא הציע שנעבוד על עוד שירים. הסתגרנו באולפן למשך שבועיים, מהבוקר עד הלילה, ועבדנו על המיני־אלבום החדש שצפוי לצאת בסביבות יוני".



השיר, כמו רוב שירייך, הוא באנגלית. למה את לא כותבת בעברית?
"כשהתחלתי לנגן ולשיר, לא ממש חשבתי על זה, אלא פשוט התחלתי באנגלית כי הוריי דרום־אפריקאים, אני דוברת אנגלית מהבית ורוב השפעותיי המוקדמות הם מאנגלית. בהמשך כתבתי בעברית, אבל באיזשהו שלב הבנתי שבאנגלית זה יוצא לי באופן יותר טבעי. אני לא שוללת ליצור בעברית, אבל כרגע אנגלית מרגישה לי הכי טוב".

מה הדבר העיקרי ששונה בתעשיית המוזיקה בחו"ל לעומת ישראל?
"השוני העיקרי הוא בתרבות, אבל יש יותר דומה משונה. השוני הבולט ביותר אולי הוא ששם דברים הרבה יותר גדולים, ולכן יש לי תחושה שכשאני שם, אני יותר קרובה להגשמת החלום הגדול שלי".

עם מי את רוצה לבצע דואט?
"ג'סטין טימברלייק מעניין אותי".

את חושבת לחזור לישראל?
"בכל ביקור בארץ אני חושבת לחזור, אבל טוב לי בניו יורק, והבית שלי מפוצל: גם פה וגם שם".

מה השאיפה הגדולה שלך?
"לגעת בכמה שיותר לבבות של אנשים סביב הגלובוס". 

מאיה איזקוביץ בהופעה, 22 בפברואר, חמישי, 00:12, פאב "הפטרייה", קיבוץ דן; 11 במרץ, ראשון, 00:12, מועדון "כולי עלמא", תל אביב