הג'יני לא יעזור כאן: שחקנים ואנשי הפקה מתכוונים לתבוע את הפקת החנוכה "אלאדין" בעקבות כך שלא קיבלו את משכורותיהם, כך דווח הערב (רביעי) בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בערוץ קשת 12. טוביה צפיר, עדי הימלבלוי, אסף הרץ, מייקל לואיס וחובי סטאר שהשתתפו במחזמר הצבעוני "אלאדין והנסיכה יסמין" עדיין מחכים לתשלום על עבודתם, ולא בטוחים אם הוא הולך להגיע.



מפיקי מופע החנוכה היו אחראים ב-4 השנים האחרונות לשלל הצגות מצליחות ביניהן "הבובה זהבה" עם עדי ביטי, "טרזן" עם מייקל לואיס, "עמי ותמי" עם ניקול ראידמן בתור המכשפה הרעה, אך נראה כי המחזמר הנוכחי לא הצליח לגרוף את ההכנסות להן ציפו מנהליו, כנראה בגלל עודף אירועים בחנוכה האחרון. ההפקה הפסידה, לפי "ערב טוב", כשניים וחצי מיליון שקלים.





טוביה צפיר סיפר לתוכנית כי ההפקה חייבת לו כ-250 אלף שקלים: "אני נמצא במצב רוח מאוד מאוד לא טוב, כי בחנוכה עבדתי קשה מאוד בהצגה 'אלאדין', חתמנו על חוזים והמפיקים לא עמדו בהתחייבויות שלהם. היו לי כל מיני אירועים בריאותיים בענייני לב, אמרתי להם אני מוכן להוריד בהסכם, בשכר, ושהם יורידו הצגות אם הן לא מלאות, אבל הם לא הורידו".



טוביה צפיר. צלם : פליקס קריס
טוביה צפיר. צלם : פליקס קריס



"אני חושב שהם ניסרו את הענף שכולנו יושבים עליו", הוסיף השחקן. "זאת אומרת שבפעם הבאה שאני אבוא למפיק בחנוכה אולי אני ארצה את עכל הכסף מראש, ואז הוא לא יוכל לתת לי אותו. יש פה תגובת שרשרת שתפגע בכולנו, ואני חושב שזה חשוב מאוד לטפל בהם בצורה חוקית".



השחקן אסף הרץ הוסיף: "מדובר בצמד נוכלים אמתיים, שעשו עלינו הונאה, נסעו בג'יפים של מרצדס שכרו בית ברמת אביב, עם בריכה והראו שיש מלא כסף, ולא אכפת להם להפסיד רק כדי לעשות הפקה טובה. המפיק אומר לי כבר ארבעה חודשים עבודה שאמורה להכניס לנו את הכסף השנתי שלנו. זה ממש בעיטה חזקה לבטן". כמו כן, גם חברת ההגברה והמלבישה של ההצגה טענו כי לא קיבלו עשרות אלפי שקלים שהובטחו להם.



אסף הרץ. צלם : רונן אקרמן
אסף הרץ. צלם : רונן אקרמן



המפיק סיפר ל"גיא פינס" כי הוא דוחה את ההאשמות, ומסר: "חברת המגן הפקות קיימת למעלה מ-4 שנים והפיקה הצגות רבות ותמיד שילמה בזמן. החברה נמצאת בשיחות מול כל השחקנים לסגירת הסדרי תשלום ותשלם הכל עד השקל האחרון. חברה ההגברה קיבלה כבר יותר ממחצית הסכום ואתמול קיבה שיק על יתרת החוב. המלבישה קיבלה מחצית מהסכום והשאר בשיקים לפני 3 ימים, לבקשתה מחר תקבל את היתרה במזומן. טוביה צפיק קיבל 60 אלף שקלים ומנסים להגיע אותי להסדר כדי לשלם לו את הסכום במלואו".