פחות משבועיים לקח לוועדת האירוויזיון הישראלית לבחור את השיר שייצג את ישראל בתחרות שתתקיים לראשונה בליסבון בירת פורטוגל, המנצחת באירוויזיון 2017. זוכת הריאליטי המוזיקלי "הכוכב הבא" הזמרת נטע ברזילי תבצע שיר הנושא את השם "TOY", שנכתב והולחן על ידי המוזיקאים סתיו בגר, ודורון מדלי.



השיר שייצג את המדינה נבחר על ידי ועדה מקצועית ששמעה מעל 130 שירים באופן אנונימי. זה השיר השלישי שכתב הפזמונאי והמלחין דורון מדלי לתחרות, השירים "גולדן בוי" של נדב גדג׳ שהגיע למקום התשיעי ו"מייד אוף סטארז" של חובי סטאר חובי סטאר שהגיע למקום ה-14, נכתבו על ידו.



כמו בעשרות שנות השידור של האירוויזיון, גם השנה התחרות תשודר באפיק 11, לראשונה תחת הנהלתו החדשה "כאן 11", תאגיד השידור הישראלי, עד כה, אישרו 43 מדינות את השתתפותן בתחרות.




כזכור, הנציגה הישראלית נטע ברזילי, זכתה בגמר "הכוכב הבא" עם מיקס של השירים "TiK ToK" ו"Gangnam Style". המתמודדת שסומנה כפייבוריטית, הציגה את ה"לופר" לעם ישראל והצליחה בזכותו להתקדם בתוכנית, אך גם ספגה ביקורת על השימוש הנרחב במערכת אלקטרונית מול מתמודדים שמשתמשים בקולם בלבד.



בשל הראשון של התוכנית ברזילאי שרה את "קצת משוגעת" של שרית חדד, ובציעה אותו בסגנון גרובי ושונה מאוד מהגרסה המקורית. "איזו פרשנות, כמה אינטלגנציה, כל הכבוד", אמר אמדורסקי. "הביצוע הזה היה פחות טוב, ואני שמתי את הלופר בצד", אמר בן אל תבורי, ואנחנו מלאים תקווה שהופעתה תותיר את אותו הרושם על האירופאים.